آهنگ بی کلام

صبر کنید
سپتامبر 24, 2019 بهترین روش های آموزش موسیقی به کودکان (۳-۹ ساله)

روش های متنوع و خلاقانه ای جهت آموزش موسیقی به کودکان وجود دارد. اما مهم روش های ساده و اصولی هستند که هم موسیقی را سریع تر به کودکان آموزش دهند و هم در آنها سردی و دلزدگی ایجاد نکنند.

در این پست به کمک موسسات آموزش موسیقی معتبر انگلیسی زبان، استراتژی هایی را برای آموزش آسان و لذت بخش موسیقی به کودکانتان لیست می کنیم.

 

حرکت های بدنی را وارد آموزش موسیقی کنید

کودکان نه تنها باید ریتم موسیقی را احساس کنند، بلکه برای ارتباط بهتر با آن، باید بدن خود را هم هماهنگ کنند. از دستان و حرکات آرنج و … برای نشان دادن ریتم ها استفاده کنید.

در ابتدای کار، آموزش باید با مشارکت والدین باشد

این نکته بسیار مهمی است. به همین دلیل هم هست که می بینید خیلی از والدین در ابتدا و یکباره کودک خود را به کلاس موسیقی نمی فرستند تا مبادا دلزدگی ایجاد شود. خیلی راحت در خانه تمرین کنید. به کمک نرم افزار و فیلم و …

بعد از یادگیری مقدماتی، کودک را وارد گروه ها کنید

بعد از یادگیری اولیه و شناخت کلی موسیقی، کودک اعتماد بنفس کافی برای حضور در کنار هم سن و سالان خود را پیدا می کند. پس او را وارد کلاس و جمع کنید و همزمان در خانه به کمک فیلم و نرم افزار به او کمک کنید.

سرعت یادگیری را کم کم افزایش دهید

بعد از طی کردن مراحل اولیه، گام و سرعت یادگیری را افزایش دهید. مثلا توضیحات مفصل را کنار بگذارید.

cute little girl بهترین روش های آموزش موسیقی به کودکان (۳ ۹ ساله)

از تکرار استفاده کنید

یادگیری فقط از طریق تکرار قابل انجام است. کودکان خیلی متمرکز نیستند و بعد از مدتی فعالیت حواسشان پرت می شود. هفته به هفته، یک موضوع آموزش داده شده به کودک را با او تمرین کنید.

یادگیری را لایه به لایه کنید

خیلی راحت، از کم شروع کنید. مثلا اگر قرار است به کودکتان پیانو آموزش دهید، به یکباره به او نواختن C را یاد ندهید، بلکه اول به او بگویید دکمه سفید و سیاه چیست.

یک برنامه منظم تهیه کنید

کودکان عاشق این هستند که بدانند قرار است چه اتفاقی بیفتد (قابلیت پیش بینی). پس اگر مثلا در برنامه شما هر روز بعد از ناهار، تمرین پیانو باشد، کودک تکلیف خود را می داند.

گوش کودک را قبل از چشم او آموزش دهید

شما می توانید به یک کودک دوساله راجب به ضرب در درام توضیح دهید؟ مسلما تا وقتی یک درام برای او نخرید و نگذارید مدتی با آن بازی کند، خیر!

بازی و روابط اجتماعی را وارد آموزش کنید

مثلا با یکی از دوستانش بصورت نوبتی شروع به نواختن پیانو کنند یا هر نوع بازی که می دانید یادگیری موسیقی را از حالت کسالت آور خارج می کند.

 

منبع :  bestkid.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *