آهنگ بی کلام

صبر کنید
دسامبر 26, 2019 چند ترفند کاربردی دوربین گوشی‌های اندرویدی

چند ترفند کاربردی دوربین گوشی‌های اندرویدی

در چند سال اخیر، گوشی‌های اندرویدی در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند، اما عملکرد دوربین‌ گوشی‌ها و ارتقای سخت‌افزاری دوربین‌ها در نوع خود یک شگفتی بزرگ است. کیفیت این مولفه‌های سخت‌افزاری به اندازه‌ای پیشرفته داشته که تصویر ضبط شده با این دوربین‌ها را می‌توان با تصویری که دوربین‌های DSLR ضبط می‌کنند مقایسه کرد.

اگر با گوشی هوشمند اندرویدی خود زیاد عکس می‌گیرد یا عاشق گرفتن سلفی هستید، باید درباره تمامی قابلیت‌های آن اطلاع داشته باشید تا تصویر درستی را تهیه کنید.

در این مقاله با مهم‌ترین ترفندهای مربوطه به عکس‌برداری با دوربین گوشی هوشمند آشنا خواهید شد.

دوربین گوشی اندرویدی بیش از آن‌چه فکرش را بکنید قدرتمند است، اما قدرت کم‌نظیر زمانی در دستان‌تان قرار می‌گیرد که با ترفندهای مخصوص دوربین‌های اندرویدی آشنا باشید. در این مقاله با 12 ترفند جالب دوربین گوشی‌ها آشنا خواهید شد.

 

البته فراموش نکنید در کنار دوربین گوشی، نرم‌افزار مدیریت دوربین گوشی نیز نقش کلیدی در عکس‌برداری ایده‌آل دارد. نرم‌افزارهای پیشرفته به شما اجازه می‌دهند بدون زحمت افکت‌های ویژه را روی تصاویر اعمال کنید و با کمترین زحمت ممکن تصاویری که تهیه کرده‌اید را با دیگران به‌اشتراک بگذارید.

چند ترفند کاربردی دوربین گوشی‌های اندرویدی

 

1 – از کلید‌های افزایش و کاهش صدا برای عکس‌برداری استفاده کنید

خیلی از کاربران از این موضوع اطلاع ندارند که بیشتر گوشی‌های اندرویدی قابلیتی دارند که اجازه می‌دهد کاربر با نگه داشتن کلیدهای تنظیم صدا با کمترین زحمت ممکن عکس‌برداری کند.

عکس‌برداری با دکمه مجازی روی صفحه کمی سخت است، به ویژه زمانی که در نظر دارید عکس‌های سلفی بگیرید. کلیدهای تنظیم صدا اجازه می‌دهند با کمترین لرزش ممکن عکسی شارپ و تمیز تهیه کنید.

علاوه بر این، اگر دوست دارید عکس‌های سلفی با دوربین پشتی گوشی تهیه کنید، دکمه‌های تنظیم صدا، کنترل دقیق‌تری در اختیارتان قرار می‌دهند، زیرا فشار یک دکمه مجازی که آن‌ را مشاهده نمی‌کنید در بیشتر موارد باعث برهم خوردن کادر عکس‌برداری می‌شود.

 

2- با دوربین‌ شکاری یا حتی تلسکوپ به بزرگ‌نمایی تصاویر بپردازید

عکسبرداری با دوربین شکاری چند ترفند کاربردی دوربین گوشی‌های اندرویدی

چند ترفند کاربردی دوربین گوشی‌های اندرویدی

دوربین گوشی همراه می‌تواند تصویری با کیفیت بالا از طریق اتصال به دوربین‌های دوچشمی یا حتا تلسکوپ‌ها آماده کند. کافی‌ است لنز گوشی هوشمند را روی دوربین دو چشمی یا تلسکوپ قرار دهید و هر تصویری که در طرف دیگر بزرگ‌نمایی می‌شود را روی صفحه نمایش گوشی مشاهده کنید.

 

3 – بارکدها و کدهای QR را بخوانید

دوربین گوشی‌های اندرویدی می‌توانند بارکدها را اسکن کنند، آن‌ها را بخوانند و کدهای QR را به اطلاعات قابل تفسیر تبدیل کنند.

QR Code Reader چند ترفند کاربردی دوربین گوشی‌های اندرویدی

چند ترفند کاربردی دوربین گوشی‌های اندرویدی

شاید در گذشته کالاهایی خریداری کرده‌اید و در پشت محصولات مشاهده کرده‌اید که از شما می‌خواهند کد مربوطه را اسکن کنید تا اطلاعات بیشتری به دست آورید یا اتصال به دستگاه به درستی انجام ‌شود. به‌طور مثال در برخی از دوربین‌های تحت شبکه دی‌لینک باید از طریق دوربین گوشی کد QR را اسکن کنید تا گوشی بتواند با دوربین تحت شبکه ارتباط برقرار کند. این اطلاعات تنها زمانی‌که یک دستگاه بارکدخوان در اختیار داشته باشید قابل تفسیر هستند، اما گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهند بارکدها و کدهای QR را اسکن کنید.

 

4 – به‌کارگیری فلش دوربین را به حداقل برسانید

برخی از کاربران فلش دوربین گوشی اندرویدی را به طور دائم در وضعیت همیشه روشن قرار می‌دهند و تصور می‌کنند زمانی که نور بیشتری ساطع شود، کیفیت تصاویر بهتر می‌شود .. اما این دیدگاه اشتباه است و نتیجه معکوس دارد.

فلاش، تنها برای مواقعی است که نور محیطی کم است و قرار است نور فلش جایگزین نور طبیعی یا حتی نور اتاق باشد. عکس‌برداری با فلش باعث می‌شود لکه‌های نوری ناخوشایند در تصویر ایجاد شود و تعادل میان سایه‌ها از میان برود. تنها در محیط‌هایی که نور کمی دارند از فلاش استفاده کنید، اما پیش از فعال کردن فلش اطمینان حاصل کنید روشن کردن فلش به عکس‌برداری کمک می‌کند.

به عبارت دیگر، فلش باید آخرین راه‌حل برای حل مشکل باشد و نباید به عنوان جایگزین نور طبیعی یا حتی نور اتاق در نظر گرفته شود.

 

5 – تصاویر HDR بگیرید

HDR چند ترفند کاربردی دوربین گوشی‌های اندرویدی

چند ترفند کاربردی دوربین گوشی‌های اندرویدی

با استفاده از ویژگی HDR دوربین گوشی می‌توانید عکس‌هایی با کیفیت بالا و با حداکثر جزییات ممکن تهیه کنید. ویژگی HDR در اصل، چند عکس از یک صحنه می‌گیرد و سپس از مناطقی که بهترین کیفیت نورپردازی دارند استفاده می‌کند تا یک تصویر ایده‌آل ایجاد شود.

بیشتر گوشی‌های جدید اندرویدی به‌طور پیش‌فرض این ویژگی را دارند، اما اگر دوربین گوشی شما فاقد چنین ویژگی است باید از برنامه‌های ثالث دوربین که ویژگی HDR را ارائه می‌کنند استفاده کنید.

 

6 – نگاتیوهای قدیمی را دیجیتالی کنید

اگر عکس‌های نگاتیو قدیمی دارید و می‌خواهید آن‌ها را دیجیتالی کنید یا تنها می‌خواهید آن‌ها را مشاهده کنید، دوربین گوشی بهترین ابزار در دسترس است.

افکت نگاتیوی که درون برنامه دوربین قرار دارد اجازه می‌دهد تصاویر درون نگاتیوها را به شکل تمام رنگی مشاهده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نگاتیو را مقابل یک لامپ روشن و لنز دوربین قرار دهید. زمانی که فیلتر نگاتیو درون برنامه گوشی را روشن کردید، یک تصویر تمام رنگی را مشاهده می‌کنید.

البته نباید انتظار داشته باشید یک تصویر با کیفیت عالی دریافت کنید. دقت کنید از این روش نمی‌توان برای دیجیتالی کردن تصاویر در منزل با بالاترین کیفیت استفاده کنید. اما تصویر رنگی که به این روش نشان داده می‌شود کیفیت خوبی دارد.

اگر به دیجیتال کردن نگاتیوها علاقه دارید به چند ابزار اضافی نیاز دارید. برای دیجیتالی کردن نگاتیوهای قدیمی با کیفیت قابل قبول با استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمند باید از تکنیک DIY استفاده کنید. اگر دوربین گوشی فاقد فیلتر نگاتیو است، برنامه‌هایی شبیه به Photo Negative Scanner: View & Convert color film عملکرد خوبی در این زمینه دارند.

 

7 – پرتوهای مادون قرمز را ببینید

پرتو مادون قرمز چند ترفند کاربردی دوربین گوشی‌های اندرویدی

چند ترفند کاربردی دوربین گوشی‌های اندرویدی

اشعه مادون قرمز توسط چشم انسان قابل رویت نیست، اما دوربین گوشی می‌تواند آن‌را نمایان کند. برای آزمایش این تکنیک باید دوربین گوشی را مقابل کنترل از راه دور تلویزیون قرار دهید و دکمه‌ای روی کنترل را فشار دهید. اکنون یک چراغ آبی روشن را مشاهده می‌کنید.

متخصصان از این روش برای آزمایش درست کار کردن کنترل از راه دور تلویزیون‌ها استفاده می‌کنند.

فارغ از کنترل از راه دور تلویزیون، اشعه مادون قرمز کاربردهای مختلفی در زندگی دارد. به‌عنوان مثال، بسیاری از سیستم‌های امنیتی از اشعه مادون قرمز استفاده می‌کنند تا هر فردی از مسیر خاصی عبور کرد، زنگ خطر به صدا درآید. با قرار دادن دوربین مقابل این مدل دوربین‌ها، پرتوهای مادون قرمز توسط دوربین گوشی اندرویدی نشان داده می‌شود.

دقت کنید که برخی از دوربین‌های نصب شده روی گوشی‌های هوشمند سعی می‌کنند اثر اشعه مادون قرمز را تا حد امکان بی اثر کنند تا عکس‌هایی با کیفیت بهتر تهیه شوند. اگر علاقمند هستید اشعه مادون قرمز را به خوبی مشاهده کنید، باید یک برنامه دوربین مادون قرمز اختصاصی روی گوشی نصب کنید.

 

8 – کپی‌های دیجیتالی از خودتان ایجاد کنید

این ترفند به کمی تمرین نیاز دارد، اما اگر در آن تبحر پیدا کنید، شبیه به فیلم‌های بزرگ می‌توانید عکس‌های واقعا جالبی تهیه کنید.

ویژگی عکس‌برداری پانورامای تلفن همراه این امکان را می‌دهد تا چند عکس از یک منطقه بزرگ تهیه کنید و عکس‌های ضبط شده را درون یک عکس واحد مشاهده کنید. ویژگی فوق اجازه می‌دهد عکس‌هایی از یک ناحیه وسیع که ابعادی به مراتب بزرگ‌تر از لنز دوربین گوشی دارند تهیه کنیم. حالا اگر در تصویری قرار داشته باشید و این‌گونه عکس بگیرید کپی‌های متعددی از شما در یک عکس واحد قرار خواهند داشت.

برای انجام این‌کار باید مکان خود را با دوربین گوشی تغییر دهید تا شخصی که با دوربین گوشی عکس‌برداری می‌کند به درستی بتواند تصویر پانوراما را تهیه کند. نتیجه نهایی کار این‌گونه خواهد بود که چند کپی از شما در تصویر وجود دارد. برای جذاب‌تر کردن عکس‌ها می‌توانید لباس‌های خود را به سرعت تغییر دهید و ژست‌های جالبی بگیرید.

اگر مهارت شما در این زمینه به درجه بالایی برسد، قادر هستید شبیه به فیلم‌های ترسناک شات‌هایی بگیرید که نیمی از تصویر شما در دیوار قرار دارد و در هر شات نمای بدن شما کامل ‌شود تا زمانی که عکاس دکمه توقف عکس‌برداری را فشار ‌دهد. اگر در زمان تهیه این گونه عکس‌ها از آینه استفاده کنید نتیجه نهایی واقعا یک تصویر ترسناک خواهد بود!

چند ترفند کاربردی دوربین گوشی‌های اندرویدی

9 – صبر کنید و روی شیء مناسبی تمرکز کنید

دوربین گوشی برای آن‌که بتواند عکس درستی بگیرید، ابتدا باید به درستی روی یک شی فوکوس کند. دوربین بیشتر گوشی‌های اندرویدی پس از فشار دکمه 1 الی 2 ثانیه صبر می‌کنند تا فوکوس کنند. بنابراین نباید بلافاصله پس از اجرای برنامه شروع به عکس‌برداری کنید. علاوه بر این، باید به صورت دستی به دوربین بگویید که فوکوس روی چه ناحیه‌ای از یک منظره باید قرار داشته باشد.

دوربین گوشی می‌تواند به صورت خودکار روی چهره‌ها تمرکز کند، اما باید به صورت دستی تمرکز روی اشیاء را تنظیم کنید. برای این‌کار، روی یک شی که می‌خواهید از آن عکس‌برداری کنید تمرکز کنید، صفحه‌نمایش را لمس کنید و سپس قاب فوکوس را حرکت دهید. این کار باعث می‌شود تا عکس‌هایی با کیفیت بالا و بدون اثر تاری گرفته شوند.

 

10 – برنامه پیش‌فرض دوربین را جایگزین کنید

برنامه پیش‌فرض دوربین گوشی‌های اندرویدی عملکرد خوبی دارد، اما گزینه‌های جالب‌تری نیز وجود دارد. Open Camera که فهرستی کامل از ویژگی‌ها را ارائه می‌کند یا Selfiegenic که برای عاشقان سلفی تهیه شده‌اند گزینه‌های خوبی هستند.

 

11 – افکت پولاریزه به عکس‌های خود اضافه کنید

افکت پولاریزه چند ترفند کاربردی دوربین گوشی‌های اندرویدی

چند ترفند کاربردی دوربین گوشی‌های اندرویدی

اگر عینک آفتابی پولاریزه دارید در زمان عکس‌برداری از عینک خود استفاده کنید تا افکت پولاریزه به عکس اضافه شود. عکسی که به این شکل گرفته می‌شود با عمق بیشتری گرفته خواهد شد.

کافی است عینک آفتابی را مقابل لنز دوربین قرار دهید و از منظره موردنظر عکس‌برداری کنید. البته بهتر است برای مکان‌هایی که روشن هستند و ترجیحا در طول روز و در فضای باز از این تکنیک استفاده کنید. اگر عینک آفتابی ندارید، هنوز هم می‌توانید از این تکنیک با استفاده از فیلترهای پولاریزه استفاده کنید.

 

12 – با قطره آب عکس‌های ماکرو بگیرید

عکس ماکرو با قطره آب چند ترفند کاربردی دوربین گوشی‌های اندرویدی

چند ترفند کاربردی دوربین گوشی‌های اندرویدی

بدون شک تصاویری را مشاهده کرده‌اید که بزرگ‌نمایی زیادی در آن‌ها اعمال شده تا یک شی یا حشره‌ای که در تصویر قرار دارد با عمق زیاد و وضوح بالا نشان داده شود و تصویر پیرامون آن جسم تار باشند. این تکنیک به‌نام عکاسی ماکرو مشهور است و معمولا به لنز اختصاصی خاصی نیاز دارد. با این وجود‌، برای عکاسی ماکرو می‌توانید از آب به عنوان یک لنز ماکرو استفاده کنید.

برای این کار کافی است یک قطره آب روی انگشت خود قرار دهید و آن‌را روی دوربین گوشی اندرویدی قرار دهید. دقت کنید که نباید آب زیادی روی لنز دوربین قرار دهید .. اکنون می‌توانید به صورت نمای بسته از هر جسمی عکس‌برداری کنید.

لنز دوربین گوشی‌های ‌اندرویدی به شکل مناسبی روی گوشی قرار گرفته است و نباید یک قطره آب مشکل خاصی برای گوشی ایجاد کند، اما اگر بلندگو یا میکروفون در نزدیکی لنز دوربین قرار دارد، پیش از آزمایش این روش آن‌ها را با یک نوار بپوشانید. اگر تجربه‌ای در این زمینه ندارید، پیش از آزمایش این روش از یک کارشناس درخواست کمک کنید.

 

چند ترفند کاربردی دوربین گوشی‌های اندرویدی ✅

منبع :  shabakeh-mag.com

➖  ➖  ➖  ➖  ➖  ➖  ➖

 

باعث خوشحالی ماست که با وبسایت ایزی موزیکال همراه هستید . از بخشهای دیگر وبسایت هم دیدن کنید :

⬇   ⬇   ⬇   ⬇   ⬇   ⬇

آهنگ بی کلام خوانندگان ایرانی

آهنگ بی کلام خوانندگان خارجی

انواع بیت (Beat) رپ ، ترپ ، هیپ هاپ

آکورد و تبلچر آهنگ های ایرانی

آکورد و تبلچر آهنگ های خارجی

 

کانال تلگرام ایزی موزیکال :

Teleg Address Logo 2 چند ترفند کاربردی دوربین گوشی‌های اندرویدی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *