آهنگ بی کلام

صبر کنید
دسامبر 18, 2019 چطور از شنیدن صدای خود متنفر نباشیم ؟

همه ما این تجربه را داشتیم : صدای خود را که در یک پیام صوتی و یا یک ویدیو می شنویم و این صدا برایمان وحشتناک است. آیا واقعا صدایمان فاجعه است یا این مغز است که ما را به بازی گرفته است؟

خب علم برایتان هم خبر خوب دارد و هم بد و من با دومی شروع می کنم.

حقیقت این است که شما صدایتان را از مسیر متفاوتی نسبت به دیگران می شنوید. شما صدای خود را که از طریق ارتعاشات از جمجمه شما حرکت می کند می شنوید، اما دیگران صدایتان را از طریق هوایی که بین شماست دریافت می کنند. این تفاوت در مسیر است که کیفیت صدا برای شما و دیگران متفاوت است.

افسرده نشوید! خبر خوب این است که شما با انجام یکسری تمرینات می توانید تغییر اساسی در کیفیت صدایتان ایجاد کنید. طبق گفته یوگا اولسن، مربی گفتگو، این تمرین بسیار آسان تر از آن است که شما فکر می کنید. در حقیقت یک تمرین ساده سه مرحله ای شما را به استفاده از صدای قدرتمند و زرق و برق دار در تمام محیط های زندگی شما هدایت می کند.

گام اول

اولین تلاش برای جداسازی عضلات شکم است. فقط عضلات شکم خود را بیرون بیاورید و به اندازه که مثلا یک وعده غذایی خورده اید. اطمینان حاصل کنید که قفسه سینه شما بالا نیاید. شما ممکن است در برابر یک آینه بنشینید و یا دست خود را بر روی قفسه سینه خود قرار دهید تا بتوانید مانع حرکت و جلوگیری از آن شوید. لطفا ماهیچه های شکم را برای چند دقیقه حرکت دهید. پس تنها تلاش کنید عضلات شکمتان را بیرون بیاورید.

گام دوم

حالا سعی کنید این حرکات را با تنفس جفت کنید. هنگامی که نفس بکشید، عضلات شکم خود را بیرون بیاورید و هنگامی که بازدم می کنید شکم را به داخل ببرید. تصور کنید که معده شما یک بالون یا یک بشکه است و شما آن را با هوا پر می کنید. شما فقط می خواهید حرکت شکم خود را ببینید؛ پس حواستان به فقسه سینه و شانه هایتان باشد، نباید تکان بخورند.

گام سوم

این تمرین تنفسی را هر روزه انجام دهید. سوال اینجاست که این تنفس چه تاثیری بر صدای ما خواهد گذاشت. خب حالا وارد مرحله  بعدی می شویم :

شکم خود را از هوا پرکنید و بعد اجازه بدهید کلمه ای دقیقا در همان لحظه که در حال خالی کردن شکمتان از هوا هستید ار دهانتان خارج شود . مثلا “سلام”

نکته ای که مهم است این است که در طول تمرین هم بر کیفیت تنفستان تمرکز داشته باشید (عدم حرکت شانه ها و قفسه سینه) و هم کلماتی از که از دهانتان خارج می شوند کاملا رسا و با سرعت مناسب خارج شوند.

این تمرین را هر روز 15 دقیقه به مدت یک هفته انجام دهید و بعد از خود بپرسید که آیا از شنید صدای خود بیزارید؟

 

منبع :  beytoote.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *