آهنگ بی کلام

صبر کنید
مارس 2, 2019 نکته‌هایی برای فعالیت بیشتر کودکان

🔹 طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های جسمانی، برای رشد سلامتی کودکان ضروری هستند. کودکان با ورزش یاد می‌گیرند که چطور بدن خود را با اطمینان کنترل کنند. همچنین فعالیت‌های بدنی، به افزایش اعتماد‌به‌نفس، استقلال و حفظ وزن سالم به آنها کمک می‌کند. مهم این است که از وجود موقعیت‌های متعدد برای فعالیت بدنی کودکانتان، مطمئن باشید.

 

زمان و مکان برای تجارب فیزیکی

کودکان برای داشتن احساس رضایت از فعالیت‌های جسمانی طبیعی خود، نیازمند زمان زیاد و مکان‌های متعدد هستند. متاسفانه، خیابان‌های شلوغ و محیط‌های کوچک زندگی، دویدن و بازی‌های خارج از محیط خانه را برای آنها سخت کرده‌است. بازی‎هایی را متناسب با محیط زندگیتان به کودکان خود بیاموزید. به‏ طور مثال، در آپارتمان‏‎های کوچک هم می‎توانید تشکی بگذارید تا کودکان روی آن جست‎وخیز کنند و یا توپ‎های نرمی برای بازی آنها فراهم کنید. کودکان در سن مهدکودک، تقریباً قادر به استفاده از سواری با پای چوبی، بالا رفتن از نردبانی که از سقف آویزان شده و استفاده از بارفیکس در چارچوب اتاق هستند.

بازیهایی مثل‌‎ لِی لِی با استفاده از گچ و جهش و پرش در پیاده‌رو جلوی درب خانه بر روی سطح‌های بتنی در حیاط پشتی خانه، بسیار ایده‌آل هستند. بعضی بازی‌‌های “تقلید از حیوانات” برای بچه‌های کوچکتر نظیر بال زدن مثل پرنده‌ها، پا به زمین کوبیدن مثل فیل، یا پریدن مثل قورباغه بسیار مناسب است. یکی از بچه‌ها این حرکت را انجام داده و بقیه مثل او این کار را انجام می‌دهند.

بازی‌های حرکتی جالب برای کودکان کوچک

کودکان کوچک، ترجیح می‌دهند تا به‌ عنوان بخشی از بازی حرکت داشته باشند. آنها دوست دارند بخزند، پنهان شوند، بپرند، پرتاب کنند و بازی‌‌هایی با حرکات ساده انجام داده و آوازهای ریتمیک بامزه بخوانند.

– – – – – – – – – – – – – – – – – –

◽ منبع : nestle.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *