آهنگ بی کلام

صبر کنید
می 10, 2020 نکاتی در مورد سفید کردن دندان‌ها

نکاتی در مورد سفید کردن دندان‌ها

علیرغم اینکه سفید بودن دندان‌ها لزوماً نشان‌دهنده سالم بودن آن‌ها نیست، اما تلاش برای لبخند سفیدتر به طرز حیرت‌انگیزی محبوب و سودآور است.

 

وقتی صحبت از لبخندی زیبا با دندان‌های مرواریدی می‌شود، می‌دانیم که برخی از روش‌های سفید کردن دندان‌ها بهتر از بقیه جواب می‌دهند. در این مطلب به شما می‌گوییم دندان‌پزشک‌ها دوست دارند شما نسبت به چه واقعیت‌هایی آگاه باشید.

 

به توصیه‌های دندان‌پزشک خود و اطلاعاتی که در اختیارتان می‌گذارد توجه کنید

یک دندان‌پزشک خوب و متبحر می‌تواند به بیمار خود توضیح دهد که بر اساس وضعیت عمومی سلامت دهان و دندان‌های او، آیا سفید کردن دندان برایش مناسب است یا خیر. سفید کردن دندان‌ها، اثری روی ترمیم‌هایی که انجام داده‌اید، پُرکردگی‌ها، روکش‌ها و تاج‌های بین دندانی ندارد. برخی از لکه‌های دندانی یا تغییر رنگ‌ها بعد از سفید کردن دندان از بین نمی‌روند و ممکن است نیاز به روش‌های پوششی دیگر باشد. دندان‌پزشک شما باید بتواند به شما توضیح دهد چه محصولی و چرا برای سفید کردن دندان‌های شما مناسب‌تر است و دوام بیشتری دارد.

 

زیاد از محصولات سفیدکننده استفاده نکنید

تا زمانی که طبق دستورالعمل محصولات سفیدکننده دندان عمل می‌کنید، راهکارهای سفیدکننده دندان خطر و ضرری ندارند؛ اما مشکل از زمانی شروع می‌شود که افراد بیشتر از میزان توصیه شده یا مدت زمان طولانی‌تری، از این مواد استفاده می‌کنند. خطر زیاده‌روی در سفید کردن دندان این پتانسیل را دارد که شما را بیش از حد در معرض عناصر فعال پروکسید هیدروژن و سایر مواد شیمیایی سفیدکننده قرار دهد. این اتفاق می‌تواند مینای دندان که بسیار مهم است را تحلیل ببرد و آن را دچار سابیدگی و فرسایش کند. در نتیجه دندان‌ها دچار حساسیت‌های آزاردهنده شده و بافت لثه نیز تحریک خواهد شد.

 

قالب‌های سفیدکننده دندان ممکن است اندازه شما نباشند

قالب‌ها یا تری‌های سفیدکننده دندان با محلول‌ها یا ژل‌های سفیدکننده‌ای پُر شده‌اند که ممکن است به خوبی روی دندان‌هایتان فیت نشوند و احتمال اینکه لثه‌هایتان را حساس کنند، احساس سوزش ایجاد کنند و دندان‌هایتان را حساس کنند زیاد است. اگر این قالب‌ها به خوبی در دهانتان فیت نشوند، ممکن است ژل داخل آن بیرون ریخته و آن را ببلعید. قالب‌های سفیدکننده دندان که در داروخانه‌ها موجودند طبیعی است که در دهان همه‌ی افراد فیت نمی‌شوند و همین باعث استفاده‌ی نادرست از آن‌ها شده و مواد داخل آن بیرون خواهد ریخت.
دندان‌پزشک شما می‌تواند قالبی مخصوص و مناسب خود شما برایتان طراحی کند تا با کمترین ریسک آسیب، دندان‌هایتان را سفید کنید. مزیت قالب‌های سفیدکننده‌ای که در مطب و خاص شما درست می‌شوند این است که ژل سفیدکننده را دقیقاً روی دندان‌هایتان نگه می‌دارند و به لثه‌هایتان نمی‌رسند، چون کاملاً با دندان‌های شما فیت هستند.

 

از خمیردندان‌های سفیدکننده زیاد استفاده نکنید

هر چند خیلی از خمیردندان‌های سفیدکننده دندان برای مصرف روزانه مناسب‌اند، اما همیشه هم برای انواع میناهای دندان بی‌ضرر نیستند. خمیردندان‌های سفیدکننده هم حاوی مواد شیمیایی خاص هستند و هم گاهی دارای عناصر سابنده و سفیدکننده جهت لکه بری دندان‌ها. وقتی شما از این محصولات زیاد استفاده می‌کنید، به مرور زمان به مینای دندان‌هایتان آسیب می‌زنید. بهتر است در مورد بهترین نوع خمیردندان سفیدکننده متناسب با دندان‌های خودتان با دندان‌پزشک خود مشورت کنید.

نکاتی در مورد سفید کردن دندان‌ها

 

دهان‌شویه‌های حاوی سفیدکننده اثری ندارند

دندان‌های شما برای اینکه سفید شوند باید سطح آن‌ها مدتی در تماس با محلول باشد تا ماده شیمیایی پروکسید فرصت واکنش با لکه‌های روی دندان را داشته باشد و بتواند دندان‌ها را سفید کند. به همین دلیل، دهان‌شویه‌ها به اندازه کافی با سطوح دندان‌ها در تماس نیستند تا تأثیری از جهت سفیدکنندگی بگذارند. در واقع دهان‌شویه‌ها بیشتر در حفظ تأثیرات سفیدکننده‌هایی که قبلاً استفاده کرده‌اید مؤثرند.

 

از نوارهای سفیدکننده دندان درست استفاده کنید

نوارچسب‌های سفیدکننده دندان حاوی ژلی هستند که عنصر فعال هیدروژن پروکسید دارد و اگر در تماس طولانی با بافت نرم در دهان باشد می‌تواند مشکل‌ساز شود. اگر این چسب‌ها زیادی بزرگ باشند، ژل روی آن‌ها لثه‌ها را تحریک کرده و می‌تواند حساسیت ایجاد نماید. می‌توانید چسب را متناسب با دندان‌هایتان قیچی کنید تا خوب اندازه‌تان شود. ضمناً تحقیقی جدید نشان داده عوامل سفیدکننده در این نوارچسب‌ها می‌توانند از لایه‌ی بیرونی مینای دندان عبور کرده و پروتئین داخل دندان را تخریب کنند. برخی از این آسیب‌ها به مرور زمان رفع می‌شوند اما به هر حال عمل کردن طبق دستورالعمل محصول اهمیت زیادی دارد.

 

دندان‌هایتان را با توت فرنگی یا سرکه سیب مسواک نزنید

مؤثرترین عامل سفیدکننده دندان‌ها بر اساس غلظت مناسبی از انواع کاربامید پروکسید هستند. میوه‌ها نمی‌توانند خاصیت سفیدکنندگی چندان مؤثری روی دندان‌ها داشته باشند، بلکه خاصیت اسیدی آن‌ها سبب فرسایش مینای دندان هم می‌شود.

 

روکش‌ها سفید نمی‌شوند

بیشتر روکش‌های دندانی با درمان‌های سفیدکننده‌ی دندان سفید نمی‌شوند و در واقع تغییر رنگ نمی‌دهند. بنابراین ممکن است بعد از سفید کردن دندان‌ها، دندان‌هایتان رنگ به رنگ دیده شوند. پس بهتر است بعد از سفید کردن دندان‌ها، ده روز صبر کنید و سپس روکش‌های قدیمی را تعویض کنید تا رنگ‌ها کاملاً با هم تطبیق داده شوند.

 

همه‌ی لکه‌ها به راحتی برطرف نمی‌شوند

اگر دندان‌هایتان طی هشت سال اول زندگی زیاد در معرض فلوراید قرار گرفته باشند، ممکن است دچار عارضه‌ای به نام فلوروسیس شده باشید که شامل لکه‌های سفید و گچ مانند روی سطح دندان‌ها می‌شود. این لکه‌ها معمولاً به سختی درمان می‌شوند و ممکن است نیاز به چندین جلسه درمان برای بهبود داشته باشید.

 

نکاتی در مورد سفید کردن دندان‌ها ✅

منبع :  article.tebyan.net

 

🎵 قابل ذکر است که وبسایت ایزی موزیکال با در بر داشتن انواع آهنگ بی کلام ، منبع و مرجع خوبی برای تمرین خوانندگی و همچنین صداسازی و سلفژ است.
کافیست به بخش آهنگهای بی کلام این وبسایت مراجعه کنید و از بین صدها آهنگ بی کلام در سبک های مختلف، آهنگ های مورد علاقه خود را انتخاب و تهیه کنید ، و با آنها هر روز تمرین کنید ، و یا در مهمانی ها و جمع ها، هنر خود را به دیگران نشان دهید.

 

آهنگ بی کلام خوانندگان ایرانی

آهنگ بی کلام خوانندگان خارجی

انواع بیت (Beat) رپ ، ترپ ، هیپ هاپ

 

کانال تلگرام ایزی موزیکال :

Teleg Address Logo 2 نکاتی در مورد سفید کردن دندان‌ها

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *