آهنگ بی کلام

صبر کنید
می 4, 2020 فواید دوش آب سرد برای سلامتی

فواید دوش آب سرد برای سلامتی

حمام آب سرد یا حمام یخ را کرایوتراپی یا سرمادرمانی می‌گویند. ورزشکاران تاز‌ه‌کار و حرفه‌ای از این روش استفاده می‌کنند. بسیاری از افراد با فهمیدن این‌که دوش آب سرد فواید زیادی دارد، متعجب می‌شوند. به هر حال، دوش آب سرد برای سلامتی مفید است. خواص دوش آب سرد را در این‌جا آورده‌ایم.

 

۱. افزایش هوشیاری

برای گرفتن دوش آب سرد در یک محیط سرد، باید عمیق و با شدت نفس بکشید تا بدن خود را گرم کنید. این کار،  شما را هوشیار نگه می‌دارد.

 

۲. مفید برای پوست

پوست و موی ما در زمستان خشک می‌شود. حمام آب گرم، مشکل خشکی پوست و مو را تشدید می‌کند. حمام آب سرد می‌تواند راه حل خوبی برای این مشکل باشد. با حمام آب سرد، منافذ پوست بسته می‌شوند و رطوبت زیر پوست باقی می‌ماند.

 

۳. سیستم ایمنی و گردش خون

حمام آب سرد باعث تسریع جریان خون در اطراف اندام‌های بدن می‌شود. بنابراین، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

 

۴. تسکین درد عضلانی

معمولا بعد از تمرین ورزشی، عضلات بدن، خسته و دردناک می‌شوند. حمام آب سرد می‌تواند راه حل خوبی برای رفع این مشکل باشد.

۵. رفع اوریک اسید

تحقیقات نشان می‌دهند که حمام آب سرد می‌تواند اوریک اسید را در بدن کاهش دهد. همچنین به حفظ سطح مناسب آنتی اکسیدان‌ها کمک می‌کند.

فواید دوش آب سرد برای سلامتی

۶. کاهش وزن

یک مطالعه در ۲۰۰۹ دریافت که حمام آب سرد در زمستان – در آب و هوای بسیارسرد – چربی‌سوزی بدن را تا ۱۵ برابر  افزایش می‌دهد. به این معنا که اگر حمام صبحگاهی و روزانه با آب سرد را ادامه دهید،  سالانه حدود ۵ کیلو کاهش وزن خواهید داشت.

 

۷. کمک به رفع افسردگی

آب سرد، اعصاب را تحریک کرده و خلق و خو را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود انرژی و هیجان بیشتری در روز داشته باشید.

 

۸. خواب بهتر

اگر در محیط گرم باشیم یا این‌که دمای بدن‌مان بالا باشد، در وارد شدن به مرحله REM (حرکات سریع چشم) -که فرآیند خواب دیدن در آن اتفاق می‌افتد – با مشکل مواجه می‌شویم. اما اگر در محیط سرد باشیم، بهتر و راحت‌تر می‌خوابیم. دوش آب سرد می‌تواند این شرایط را به وجود بیاورد.

 

۹. سم‌زدایی

حمام آب سرد باعث فعال‌تر شدن سیستم لنفاوی بدن می‌شود. این مسئله بر عملکرد بهتر فرآیند سم‌زدایی بدن تاثیر می‌گذارد.

 

۱۰. افزایش انرژی

متابولیسم بدن با دوش آب سرد افزایش می‌یابد. افزایش متابولیسم باعث می‌شود قلب، خون بیشتری را در بدن پمپاژ کند. در این صورت، انرژی بیشتری دریافت می‌کنید چرا که بدن‌تان متابولیسم مناسبی دارد.

 

احتیاط

همه افراد،  از جمله افرادی که سن بالایی دارند یا دچار مشکلات قلبی هستند ، نمی‌توانند حمام آب سرد بگیرند زیرا حمام آب سرد در زمستان، شوک زیادی را به بدن وارد می کند.

 

فواید دوش آب سرد برای سلامتی ✅

منبع :  bazdeh.org

 

🎵 قابل ذکر است که وبسایت ایزی موزیکال با در بر داشتن انواع آهنگ بی کلام ، منبع و مرجع خوبی برای تمرین خوانندگی و همچنین صداسازی و سلفژ است.
کافیست به بخش آهنگهای بی کلام این وبسایت مراجعه کنید و از بین صدها آهنگ بی کلام در سبک های مختلف، آهنگ های مورد علاقه خود را انتخاب و تهیه کنید ، و با آنها هر روز تمرین کنید ، و یا در مهمانی ها و جمع ها، هنر خود را به دیگران نشان دهید.

 

آهنگ بی کلام خوانندگان ایرانی

آهنگ بی کلام خوانندگان خارجی

انواع بیت (Beat) رپ ، ترپ ، هیپ هاپ

 

کانال تلگرام ایزی موزیکال :

Teleg Address Logo 2 فواید دوش آب سرد برای سلامتی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *