آهنگ بی کلام

صبر کنید
می 28, 2020 شش اشتباه در هنگام ضبط که ارتباطی با تجهیزات شما ندارد!

شش اشتباه در هنگام ضبط صدا که ارتباطی با تجهیزات شما ندارد!

 

مانیتور کردن با صدای خیلی بلند

به طور کلی بهتر است با ولومی در حدود ۸۵dB یا کمتر مانیتور کنید. اگر با صدایی بلندتر از این مقدار کار کنید، احتمال می رود که ضبط شما خوب صدا ندهد و در طولانی مدت ممکن است به شنوایی شما آسیب دائمی وارد شود. هرصدایی وقتی در ولوم بالا شنیده شود، خوب و زیبا صدا می دهد. شما با میکس کردن در ولوم های پایین تر برای بهتر کردن هرچه بیشتر صدا تلاش بیشتری خواهید کرد. منحنی های فلچر-مانسون نشان می دهد که درک و شنوایی ما از فرکانس های بالا و پایین (زیرو بم) در ولوم های بالا افزایش می یابد. اگر با صدای بلند مانیتور کنید، میکس یا رکورد شما فرکانس های بالا و پایین مناسبی نخواهد داشت و فرکانس های میانی آن اغراق شده خواهد بود. برعکس، زمانی که در ولوم های کم مانیتور می کنید، محتوای فرکانس های بالا و پایین را به طور مناسبی  درک می کنید. در این حالت شما تصمیم های بهتری خواهید گرفت، چرا که جزئیات صداها را به وضوح می شنوید.

 

نداشتن تمرین کافی

داشتن تمرین کافی بخش مهمی از آمادگی برای ضبط را شامل می شود. پارت های ریتمیک جذاب، وکال های فوق العاده و سولوهای عالی اتفاقی نیستند و برای بدست آوردنشان باید زحمت بکشید. پس لازم است گروه خود را دور هم جمع کنید و قطعاتی که قرار است ضبط کنید را به طور منظم تمرین کنید و حتما تمرین ها را ضبط کنید. در این صورت همه ی اعضای گروه می توانند اجراهایشان را گوش کنند و قبل از این که زمان ضبط در استودیو برسد، نواقص را برطرف کنند. تمرین ها به شما کمک می کند که تنظیم موزیک را هرچه بهتر انجام دهید و برای ضبط در استودیو به بالاترین میزان آمادگی خود برسید.

شش اشتباه در هنگام ضبط صدا

کوک نبودن

این مورد آنقدر واضح است که نیاز به گفتن ندارد. قبل از شروع ضبط، سازهایتان را کوک کنید! پیش از این که حتی وارد استودیو شوید، مطمئن شوید که سازتان به طور دقیق تیون شده است. یک گیتار بیس که زیر و بمی مناسبی نداشته باشد، شاید زمانی که با درامز ترکیب شود صدای بدی نداشته باشد، اما زمانی که با سازهای دیگر ترکیب شود قطعا مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. کوک کردن صحیح سازها شانس شما را در ساخت یک قطعه ی با کیفیت بالا می برد.

 

برقرار نکردن ارتباط

ارتباط برقرار کردن و صحبت کردن با تنظیم کننده، مهندس صدا و موزیسین ها راجع به چیزی که می خواهید، کلید رسیدن به آن چیزی ست که در ذهن دارید. برای مثال وقتی چیزی در اجرای وکال یا گیتار هست که شما را اذیت می کند، اگر راجع به آن صحبت نکنید قطعا مقصر اصلی خراب شدن آن قطعه شما خواهید بود. پس ذهن خود را کاملا معطوف استودیو کنید و زمانی که حس می کنید جایی از کار ایراد دارد فورا راجع به آن حرف بزنید. اگر خود شما تنظیم کننده ی قطعه هستید اهمیت این مورد دو چندان می شود.

 

نساختن دمو

درست است که مایلز دیویس و گروه موسیقی اش که متشکل از تعدادی از بهترین موزیسین های آن زمان بود می توانستند بدون هیچ گونه آمادگی در استودیو دور هم جمع شوند و در آخر هم قطعه ای مانند In a Silent Way را بسازند، اما برای بقیه ی ما داشتن یک دموی مناسب بسیار مهم است. اگر استودیو اجاره کرده اید، برای هر دقیقه ی آن باید پول پرداخت کنید. حتی اگر خودتان در خانه ضبط می کنید، داشتن یک دمو از قطعه ای که قرار است ضبط شود کمک زیادی به شما خواهد کرد. شاید نسخه ی اصلی موزیکتان هیچ شباهتی به دمو نداشته باشد، اما حداقل شما و دیگر نوازنده ها خواهید دانست که باید از کجا شروع کنید و دنبال چه چیزی باشید. شروع ساخت موزیک از صفر و بدون ایده های قبلی، هم رنج آور است و هم اتلاف کننده وقت. داشتن یک دموی مناسب که در آن شما بدون هیچ گونه فشاری توانسته اید ایده های مختلف را امتحان کنید بسیار مهم است، مخصوصا زمانی که می خواهید موزیکتان را در یک استودیوی سطح بالای گران قیمت ضبط کنید که برای آن باید مبلغ قابل توجهی را پرداخت کنید.

شش اشتباه در هنگام ضبط صدا

نداشتن آمادگی کامل

چه یک موزیسین حرفه ای باشید و چه یک موزیسین تازه کار، باید مثل حرفه ای ها رفتار کنید. این یعنی شما باید به موقع یا حتی زودتر در استودیو حاضر شوید. آیا افراد حرفه ای، موزیسین ها و مهندس صدا را در استودیو منتظر می گذارند؟ به هیچ وجه. همچنین قبل از این که به استودیو بروید، خودتان را آماده کنید. اولین کار این است که دموی قطعه ای که می خواهید ضبط کنید را با خود به استودیو ببرید. وقتی که تایم استودیو شروع شد، وقت را تلف نکنید؛ استراحت بکنید، اما کوتاه و به موقع.

 

شش اشتباه در هنگام ضبط صدا ✅

منبع :  music.khafan.company

 

🎵 قابل ذکر است که وبسایت ایزی موزیکال با در بر داشتن انواع آهنگ بی کلام ، منبع و مرجع خوبی برای تمرین خوانندگی و همچنین صداسازی و سلفژ است.
کافیست به بخش آهنگهای بی کلام این وبسایت مراجعه کنید و از بین صدها آهنگ بی کلام در سبک های مختلف، آهنگ های مورد علاقه خود را انتخاب و تهیه کنید ، و با آنها هر روز تمرین کنید ، و یا در مهمانی ها و جمع ها، هنر خود را به دیگران نشان دهید.

 

آهنگ بی کلام خوانندگان ایرانی

آهنگ بی کلام خوانندگان خارجی

انواع بیت (Beat) رپ ، ترپ ، هیپ هاپ

 

کانال تلگرام ایزی موزیکال :

Teleg Address Logo 2 شش اشتباه در هنگام ضبط که ارتباطی با تجهیزات شما ندارد!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *