آهنگ بی کلام

صبر کنید
دسامبر 18, 2019 ساخت کفش ضد آب با موم

یک تکه از موم زنبور عسل (beeswax) یا شمع بی‌رنگ بگیرید.

موم زنبور عسل را می‌توانید از برخی از فروشگاه ها تهیه کنید که معمولاً به عنوان روان کننده فروخته می شوند. و اگر دسترسی به موم نداشتید می‌توانید از شمع های موم پارافین بدون رنگ و بدون بو استفاده کنید.

🔸 تذکر : توجه داشته باید موم یا شمع مومی دارای رنگ نباشد و همچنین بهتر است از کفش هایی استفاده کنید در صورت به وجود آمدن مشکل برای شما ارزش چندانی نداشته باشد.

مرحله اول ضد آب کردن کفش : کفش های خود را در صورت کثیفی تمیز کنید

کفش ها را با پارچه ای مرطوب تمیز کرده و یا کفش های کثیف تر را بشویید. برای از بین بردن سریع گرد و غبار های سبک کفش می‌توانید از Wipedown استفاده کنید، و همچنین مطمئن شوید کفش ها بعد از شستشو کاملا خشک شوند.


ضد آب کردن کفش ها در صورتی که کفش کثیف باشد باعث می‌شود که موم استفاده شده، خاک و کثیفی کفش را جذب کند و باعث کثیف تر شدن کفش شما می‌شود و از آنجایی که این ماده ضد آب است پاک کردن آن هم از قبل سخت تر می‌شود. پس از شستشو مطمئن شوید که کفش کاملاً خشک است.

تمیز کردن کفش ساخت کفش ضد آب با موم

مرحله دوم ضد آب کردن کفش : تست موم بر روی کفش

موم را روی یک قسمت بی‌اهمیت کفش تست کنید. قبل از شروع به مالش، یک قسمت کوچک را روی پاشنه یا قسمت پایینی  کفش خود تست کنید و ببینید که چگونه به نظر می رسد. به این ترتیب، می توانید مطمئن شوید که لکه نخواهد شد. به خاطر داشته باشید که بخش زیادی از کنتراست بعد از ذوب شدن موم از بین می رود. یک نوع موم بی رنگ  کمترین ظاهر را نشان می دهد و با مواد و رنگ ها یکدست می شود. اگر از موم رنگی استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که رنگ آن تا حد امکان مطابقت دارد.

تست موم روی کفش ساخت کفش ضد آب با موم

مرحله سوم ضد آب کردن کفش : کشیدن موم بر روی کفش

موم را در تمام قسمت‌های روی کفش مالش دهید. موم را به جلو و عقب بکشید تا یک لایه ضخیم بیش از هر قسمت از کفش مورد نظر برای ایجاد محدودیت در برابر رطوبت ایجاد شود. تصور کنید که با مداد رنگی رنگ می‌کنید. به نواحی اطراف انگشت پا، پاشنه پا، پیاده رو و توری هایی که آب تمایل به آبگیری دارد توجه ویژه ای داشته باشید. بررسی کنید که کل کفش را پوشانده‌اید. هر قسمتی که فراموش کرده‌اید در برابر نشتی آسیب پذیر خواهد بود.

نکته:

با کشیدن موم بر روی کفش ابتدا باعث تغییر رنگ در کفش می‌شود ولی نگران نباشید زیرا به محض اینکه گرما بخورد، این از بین می رود.

موم روی کفش ساخت کفش ضد آب با موم

مرحله چهارم ضد آب کردن کفش : گرما دادن به موم از طریق سشوار

سشوار را روی حرارت زیاد تنظیم کنید. سشوار را روشن کنید تا گرم شود قبل از اینکه کفش را بیاورید. هر چه درجه حرارت شدیدتر باشد، سریع تر و کامل تر موم ذوب می شود. سشوار  را نزدیک سطح کفش نگه دارید تا گرما بهتر متمرکز شود.

سشوار ساخت کفش ضد آب با موم

مرحله پنجم ضد آب کردن کفش : گرم کردن نقاط مختلف کفش با سشوار

از جلو و عقب سشوار را روی کفش متمرکز کنید. به آرامی سشوار را روی کفش از فاصله تقریبا نزدیک حرکت دهید، در صورت لزوم کفش را چرخانده یا سشوار را زاویه دهید. تقریباً فوراً باید موم شروع به محو شدن در کفش کند. وقتی کار یک قسمت کفش را انجام دادید، به طرف دیگر حرکت کنید. ممکن است نیم دقیقه طول بکشد تا حرارت سشوار به اندازه کافی گرم شوند تا موم را ذوب کند. پس از اتمام کار یک کفش دقیقا همان کار را با دیگر لنگه کفش انجام دهید.

گرم کردن موم ساخت کفش ضد آب با موم

مرحله ششمضد آب کردن کفش : پیدا کردن نقاط جا مانده در کفش

گرم کردن را ادامه دهید تا موم به طور کامل ناپدید شود. با ترکیب شدن موم داخل پارچه باعث ایجاد سدی در برابر رطوبت می‌شود. بعداً به عنوان یک لایه محافظ روشن دوباره سفت می شود. و ظاهر کفش موم شده نباید فرقی با قبل از موم شدن بکند. قبل از اینکه کار با سشوار را تموم کنید، به دنبال قسمت های بدون موم باشید که ممکن است از آن غافل شوید. موم به طور طبیعی ضد آب و نافذ است حتی بر روی متخلخل ترین مواد، بنابراین به کفش شما آسیبی نمی رسد و موم تبدیل به بخشی از مواد ساخت کفش می‌شود.

کفش ضد آب شده ساخت کفش ضد آب با موم

مرحله هفتم ضد آب کردن کفش : تست ضد آب بودن کفش

ضد آب بودن را امتحان کنید. اکنون آنچه را که باید انجام دهیم اینست که آزمایش شما چقدر خوب کار کرد. یک فنجان آب را بر روی قسمت انگشت پا کفش بریزید. آب باید دانه بلند شود و به داخل پارچه نفوذ نکند. تبریک می گویم! اکنون می‌توانید بدون توجه به اینکه چقدر کفشتان در هوای بارانی خیس می‌شود یا وقتی که پایتان وارد یک گودال آب می‌شود از پیاده روی با کفش خود لذت ببرید.

نکته:

اگر آب در کفش جذب می‌شود، ممکن است نیاز به لایه دوم و کامل تر شدن موم داشته باشید. قبل از افزودن موم بیشتر حتما صبر کنید تا کفش خشک شود. دقت کنید که شما نمیتوانید با کفش های جدید و بهبود یافته خود شنا کنید، اما گرفتار شدن در یک باران سبک و یا گشت زنی از طریق یک علفزار برفی دیگر نباید مشکل ساز باشد.

کفش مومیایی ساخت کفش ضد آب با موم

 

منبع :  babyshoe.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *