آهنگ بی کلام

صبر کنید
می 14, 2020 راه های کسب مهارت در نواختن پیانو

داشتن سرعت و چابکی در حرکت دستان و انگشتان شما را به یک نوازندۀ ماهرِ پیانو تبدیل خواهد کرد. به همین منظور برای بهبود انعطاف پذیری و قدرت دستان و انگشتان تان هنگام نواختن پیانو باید بطور مرتب یک سری تمرین های کششی انجام دهید تا بتوانید به نوازنده ای ماهر تبدیل شوید. در ادامه شما را با تعدادی از این تمرین ها آشنا می‌کنیم.

 

تمرین شمار یک

برای بهبود انعطاف پذیری این تمرین کششی را انجام دهید. دست را به سمت بالا روی میز قرار داده و هر یک از انگشتان را به مدت 30-15 ثانیه به سمت مچ خود بکشید.

 

Piano Exercise 1 راه های کسب مهارت در نواختن پیانو

 

تمرین شماره دو

برای تقویت انگشتان، پنجه ها را خم کرده و شل کنید. انگشتان خود را روی سطحی صاف قرار دهید، ماهیچه های دست را شُل و در عین حال، انگشتان را بطور طبیعی خم کنید. این انقباضات کوچک باعث نرم شدن بافت عضله می شوند.

Piano Exercise 2 راه های کسب مهارت در نواختن پیانو

 

تمرین شماره سه

چندین بار پشت سر هم دستانتان را مشت کرده (بمدت 30 ثانیه) و دوباره بازکنید (بمدت 30 ثانیه). این حرکات را چندین بار پشت سر هم انجام دهید.

Piano Exercise 3 راه های کسب مهارت در نواختن پیانو

 

تمرین شماره چهار

در حالیکه دستتان را بر روی یک سطح صاف قرار داده اید، یک روزنامه یا کاغذ را مچاله کنید و چند لحظه آن را به همین حالت نگه دارید. با اینکار عضلات دستتان تقویت می‌شود.

Piano Exercise 4 راه های کسب مهارت در نواختن پیانو

 

تمرین شماره پنج

حتما تمرینات هانون را بیاموزید. تمرینات هانون مجموعه ای از تمرین های مخصوص برای پرورش تمام انگشتان، قدرت و نرمش در مچ ها و تقویت دستان است که نوازنده را قادر می سازد در کوتاهترین زمان ممکن نکات حرفه ای را یاد بگیرد. استفاده از این تمرینات همزمان سرعت، مهارت و چابکی شما را در نوازندگی بهبود می بخشد.

Piano Exercise 5 راه های کسب مهارت در نواختن پیانو

 

تمرین شماره شش

سرعت خود را در نواختن پیانو افزایش دهید. پیانو زدن با سرعت بالا قدرت و چالاکی دستان شما را افزایش خواهد داد. برای اینکه سرعت نوازندگی خود را افزایش دهید باید به هنگام تمرین از یک مترونوم استفاده کنید و کم کم و به مرور زمان سرعت خود را بلا ببرید. سریع نواختن ماهیچه ها، عضلات و انگشتان شما را بیشتر درگیر کرده و در نتیجه آنها را مقاوم تر و انعطاف پذیر تر خواهد کرد.

Piano Exercise 6 راه های کسب مهارت در نواختن پیانو

 

تمرین شماره هفت :

بر روی تقویت دست ضعیف تر خود بیشتر تمرکز کنید. اغلب، انگشت کوچک ضعیف ترین انگشت دست است، در حالیکه انگشت شست قویترین انگشت است. اگر بر روی تقویت انگشتان ضعیف تر تمرکز کنید باعث حفظ سرعت و چالاکی در تمام دست شما خواهد شد. برای اینکار می توانید دو نت را به دلخواه تان انتخاب کنید و با کمک انگشت ضعیف و انگشت قوی خود چندین بار پشت سر هم اجرا کنید.

Piano Exercise 7 راه های کسب مهارت در نواختن پیانو

 

تمرین شماره هشت

بعد از هر 30 دقیقه تمرین به خودتان استراحت دهید. یکی از شایع ترین دلایل آسیب های جسمانی که به نوازندگان پیانو وارد می آید، نواختن پیانو به مدت طولانی و بدون استراحت است. اگر بعد از هر 30 دقیقه به خودتان استراحت ندهید صدماتی جدی به دستان و انگشتان شما وارد خواهد آمد و حتی می تواند برای همیشه نواختن پیانو را برای شما با مشکل مواجه کند.
توجه: کودکان برای جلوگیری از آسیب دیدگی باید هر 15 دقیقه یکبار استراحت کنند.

 

Piano Exercise 8 راه های کسب مهارت در نواختن پیانو

 

تمرین شماره نه

از آنجاییکه عضلات کمر به هنگام نواختن پیانو دچار خستگی می شوند، باید با چند حرکت کششی این عضلات را شل کنید. در حالی که بازوها را کنار بدن قرار دهید، سپس شانه ها را به سمت بالا برده و به آرامی بچرخانید. این حرکت را 10 بار بطور آهسته پشت سر هم تکرار کنید. این حرکت باعث کاهش اسید لاکتیک در عضلات کمر شده و جریان خون را در دستان شما راحت تر می کند.
یک روش دیگر برای کشش و شل کردن عضلات شانه اینست که هر دو بازوی خود را به عقب بکشید، بطوریکه تیغه های شانه تان به هم برسند.

 

Piano Exercise 9 راه های کسب مهارت در نواختن پیانو

 

تمرین شماره ده

به هنگام نواختن پیانو نفس عمیق بکشید. قبل از شروع به نواختن یک قطعه، سه الی چهار بار نفس عمیق بکشید. برای اینکه دستان چابک و فرزی داشته باشید باید عضلات دستان و انگشتان شما نرم باشند تا به درستی حرکت کنند. دم و بازدم عمیق قبل از شروع به نواختن یک قطعه باعث کاهش گرفتگی در این عضلات می شود و جریان خون را گرفتن نفس های بزرگ و عمیق قبل از بازی کردن یک قطعه باعث ایجاد تنش در این عضلات می شود، همچنین خون و اکسیژن بیشتری را به مغز می رساند.

Piano Exercise 10 راه های کسب مهارت در نواختن پیانو

 

تمرین شماره یازده

به جاگیری مناسب مچ دست خیلی دقت کنید. برای اینکه انگشتان حرکت سریعتری داشته باشند، باید مچ دست بصورت بالا کمی خم شود تا انگشتان، عضلات و ماهیچه ها حرکت راحتتری داشته باشند.

Piano Exercise 11 راه های کسب مهارت در نواختن پیانو

 

منبع :  hamraaz.ir

 

🎵 قابل ذکر است که وبسایت ایزی موزیکال با در بر داشتن انواع آهنگ بی کلام ، منبع خوبی برای تمربن خوانندگی و همچنین صداسازی و سلفژ است. کافیست به بخش آهنگهای بی کلام این وبسایت مراجعه کنید و از بین صدها آهنگ بی کلام ، آهنگ های مورد علاقه خود را انتخاب و تهیه کنید، و با آن ها هر روز تمرین کنید ، و یا در مهمانی ها و جمع ها هنر خود را به دیگران نشان دهید.

آهنگ بی کلام خوانندگان ایرانی

آهنگ بی کلام خوانندگان خارجی

انواع بیت (Beat) برای رپ ، ترپ ، هیپ هاپ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *