آهنگ بی کلام

صبر کنید
می 15, 2020 حالت گیری خوب در نوازندگی گیتار

در این مقاله درباره حالت گیری خوب در نوازندگی گیتار مطالبی خواهیم گفت.

گیتار ساز خوش دستی است و به راحتی در دستان اغلب افراد جای می گیرد. شیوه ای که دستان تان به صورت طبیعی روی گیتار قرار می گیرند، تقریبا همان حالتی است که برای نواختن باید به خودشان بگیرند. باید پوزیشن مناسب را یاد بگیرید تا از خستگی عضلات درگیر جلوگیری کرده و به افزایش تمرکز در حین نوازندگی گیتار کمک کنید.

 

حالتِ گرفتنِ گیتار

می توانید در حالت نشسته یا ایستاده گیتار بزنید. حالتی که انتخاب می کنید عملا هیچ تأثیری در لحن و تکنیک شما نخواهد داشت.

اغلب نوازندگان گیتار ترجیح می دهند در حالت نشسته تمرین کنند و در اجرای عمومی به صورت ایستاده بنوازند. تنها استثناء در مورد ایستادن و نشستن مربوط به گیتار کلاسیک است که معمولا در حالت نشسته نواخته می شود.

رسم بر اینست که فقط در حالت نشسته بنوازید. این امر به این معنا نیست که نمی توانید گیتار کلاسیک را در حالت ایستاده بنوازید، ولی اجرای دشوار گیتار کلاسیک شما را ملزم می کند که حین نواختن بنشینید.

 

Guitar Positioning 1 حالت گیری خوب در نوازندگی گیتار

حالت گیری خوب در نوازندگی گیتار

نشستن و نوازندگی گیتار

برای نگه داشتن گیتار در حالت نشسته، میانۀ گیتار را روی پای راست تان قرار دهید. منظور از میانۀ گیتار، قسمت تورفتۀ مابین قوسهای بالایی و پائینی گیتار است.

این قوس‌ها قسمت‌های محدب بیرون زده ای شبیه کتف ها و پهلوهاست. پاها را کمی باز کنید با قراردادن قسمت نرم جلوی ساعد راست تان روی قوس بزرگتر گیتار، تعادل گیتار را حفظ کنید.

از دست چپ برای نگه داشتن دسته استفاده نکنید. باید بتوانید بدون اینکه گیتار به سمت زمین کج شود، دست چپ تان را کاملا از فرت برد بردارید.

از طرف دیگر، تکنیک نوازندگی گیتار کلاسیک شما را ملزم می کند که ساز را به جای پای راست، روی پای چپ تان بگذارید.

این حالت با نزدیکتر کردن نقطۀ مرکزی گیتار به مرکز بدن تان، نواختن را خصوصا برای دست چپ آسان تر می کند. زیرا، در آن حالت می توانید انگشت گذاری دشوار موسیقی گیتار کلاسیک را بهتر اجرا کنید.

همچنین باید گیتار کلاسیک را بالا نگه دارید، می‌توانید این کار را با استفاده از یک زیرپایی مخصوص گیتار یا با استفاده از بازوی حامی که بین ران چپ تان و قسمت پائینی گیتار قرار می گیرد، انجام دهید.

این وسیله باعث می شود که پایتان روی زمین بماند و در عوض گیتار را بالا نگه می دارد.

Guitar Positioning 2 حالت گیری خوب در نوازندگی گیتار

حالت گیری خوب در نوازندگی گیتار

 

ایستاده نواختن گیتار

برای ایستاده نواختن گیتار، باید تسمۀ مخصوص آنرا به صورت کاملا محکم و ایمن به هر دو تسمه بند متصل کنید.

سپس می توانید در حالت عادی بایستید و ظاهرتان را با گیتار در آینه نگاه کنید. باید تسمه را در ارتفاع مناسب، برای نواختن راحتتر گیتار تنظیم کنید.

اگر در حالیکه ایستاده گیتار می زنید، تسمه از تسمه بند رها شود، شانس گرفتن گیتار قبل از برخورد با زمین 50-50 است.

پس با استفاده از یک تسمۀ کهنه و مندرس یا تسمه ای با سوراخ های گشاد، گیتارتان را در معرض خطر آسیب دیدن قرار ندهید. گیتارها برای بالا و پائین پریدن ساخته نشده اند.

بدن تان به طور طبیعی، خود را از حالت نشسته به حالت ایستاده تنظیم خواهد کرد. بنابراین، برای تحلیل محل قرارگیری دستها نسبت به حالت نشسته، بیش از حد تلاش نکنید. راحت و آرام باشید و از همه مهم تر، سعی کنید ظاهری جذاب داشته باشید.

 

حالت گیری خوب در نوازندگی گیتار ✅

منبع :  hamraaz.ir

 

🎵 قابل ذکر است که وبسایت ایزی موزیکال با در بر داشتن انواع آهنگ بی کلام ، منبع و مرجع خوبی برای تمرین خوانندگی و همچنین صداسازی و سلفژ است.
کافیست به بخش آهنگهای بی کلام این وبسایت مراجعه کنید و از بین صدها آهنگ بی کلام در سبک های مختلف، آهنگ های مورد علاقه خود را انتخاب و تهیه کنید ، و با آنها هر روز تمرین کنید ، و یا در مهمانی ها و جمع ها، هنر خود را به دیگران نشان دهید.

 

آهنگ بی کلام خوانندگان ایرانی

آهنگ بی کلام خوانندگان خارجی

انواع بیت (Beat) رپ ، ترپ ، هیپ هاپ

 

کانال تلگرام ایزی موزیکال :

Teleg Address Logo 2 حالت گیری خوب در نوازندگی گیتار

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *