آهنگ بی کلام

صبر کنید
ژوئن 14, 2020 انتخاب پیانوی مناسب برای هنرجوی مبتدی

انتخاب پیانوی مناسب برای هنرجوی مبتدی کار ساده ای نیست. حتما باید به پارامترهای تعیین کننده ی زیادی توجه داشته باشید.

  • قیمت مناسب
  • صدای دهی خوب
  • امکانات جانبی
  • پشتیبانی و نگهداری

.

هنرجوی مبتدی پیانو در شروع کار حتما به یک سازی نیاز دارد و انتخاب پیانو مناسب برایش دغدغه محسوب می شود. گاهی هنرجویای پیانو را با کیبورد یا به غلط مصطلح ارگ اشتباه می گیرند و برای شروع، کیبورد که قیمت کمتری دارد را خریداری می کنند و اصلا به این نکته توجه ندارند که ارگ و آموزش آن کاملا با آموزش پیانو متفاوت است. در واقع هنرجویان پیانو برای کمتر کردن هزینه به سراغ کیبورد می روند وتفاوتی برای این دو ساز قائل نیستند. نکته ای که از آن آگاه نیستند این است که نوازنده پیانو قادر به یادگیری ارگ (کیبورد) خواهد بود ولی هنرجوی کیبورد خیر. چرا که به اصلاح، انگشتان نوازنده ارگ، کیبوردی شده است و یادگیری انگشت گذاری پیانو برایش سخت خواهد بود. پس حتما قبل از خرید ساز تصمیم خود را برای آموزش بگیرید تا در میانه راه متوجه اشتباه خود در انتخاب مسیر نشوید.

 

برندهای مطرح سازنده پیانو و کیبورد

قبل از رفتن به بازار می توانید سری به وب سایت برندهای سازنده پیانو و کیبورد بزنید و کمی با قابلیت ها و قیمت هایشان آشنا شوید. از جمله معروف ترین آنها می توان به اسامی زیر اشاره کرد:

🔹 Yamaha​ یاماها

🔹 Kawai کاوایی

🔹 Korg​ کرگ

🔹 Casio​ کاسیو

🔹 Roland​ رولند

.

انتخاب پیانو مناسب دیجیتال

اگر در محیطی آپارتمانی زندگی می کنید و صدای بلند پیانو آکوستیک برایتان محدودیت ایجاد می‌کند، عموما پیانوهای آکوستیک به کار شما نمی آیند. چرا که صدای آنها به اندازه‌ ی پیانو های دیجیتال قابل کنترل نیست. افراد بسیاری هستند که به دلیل این محدودیت نمیتوانند از پیانوی آکوستیک گرانبهای خود به خوبی استفاده کنند. شاید بزرگترین مزیت پیانوهای دیجیتال امکان کاهش صدای و استفاده از هدفون باشد.پیانو دیجیتال انواع مختلفی در بازار دارند که از معروف ترین و با کیفیت ترین آنها می توان به برند یاماها اشاره کرد. لیست زیر فهرستی از مدل‌های YAMAHA ARIUS است. امکانات و ویژگی‌های آن‌ها را مقایسه کنید تا در مورد انتخاب بهترین مدل تصمیم بگیرید.
.

🔹 YAMAHA ARIUS YDP-103

اولین مدل کامل برای شروع است که تمام امکانات بالا را دارد. اگر بخواهید بیشتر هزینه کنید می توانید مدل های بالاتری هم تهیه کنید مانند:
.

🔹 YAMAHA ARIUS YDP-142

🔹 YAMAHA ARIUS YDP-144

🔹 YAMAHA ARIUS YDP-162

🔹 YAMAHA ARIUS YDP-181

🔹 YAMAHA ARIUS YDP-V240

 

===============

انتخاب پیانوی مناسب

===============

 

سری کاسیو Privia که پیانو دیجیتال کاسیو با شماره مدل  PX-130، PX-150 و غیره شروع می‌شود. پیانو سری Privia مثل سری آریوس صدایی شبیه به پیانو آکوستیک ایجاد نمی‌کند، اما Privia مقرون به صرفه‌تر و یک پیانو عالی برای شروع آموزش پیانو است.
در این قسمت فهرستی از بهترین مدل‌های کاسیو Privia را آورده‌ایم. امکانات و ویژگی‌های آن‌ها را برای تصمیم‌گیری با هم مقایسه کنید.

 

🔹 Privia PX-150

🔹 Privia PX-160

🔹 Privia PX-350

🔹 Privia PX-850

🔹 Privia PX-860

 

در حالی که شبیه‌سازی کامل تجربه نواختن با پیانو آکوستیک غیرممکن است، اگر هنرآموز مبتدی با پیانو دیجیتالی آموزش پیانو را شروع کند هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید. در واقع، یک پیانو دیجیتال با کیفیت بسیار بهتر از یک پیانو آکوستیک بی‌کیفیت است.
.
.

انتخاب پیانو مناسب آکوستیک

برندهای مطرح  پیانو مدل های متنوعی برای پیانو آکوستیک دارند. به عنوان نمونه می توان به سری پیانو گرند یاماها سری CX اشاره کرد که البته به لحاظ هزینه برای هنرجوی مبتدی مناسب نخواهد بود. بسیاری از این سری پیانو ها در آموزشگاههای بزرگ، کنسرت ها و غیره کاربرد دارند و به اصطلاح رویال نامیده می شوند.

.

انتخاب کیبورد یا ارگ

 Yamaha PSR می‌تواند ارگ مناسبی باشد. سری CASIO CTK  را هم مد نظر قرار دهید.

🔹 CASIO CTK-2400

🔹 CASIO CTK-3200

🔹 CASIO CTK-4400

🔹 CASIO CTK-6200

.

اگر برای شروع به دنبال حداقل هزینه و کامل ترین پیانو مناسب تمرین در منزل هستید موارد زیر را در نظر داشته باشید :

 

🔹 داشتن 3 پدال

🔹 کلیدهای کامل

🔹 مبله بودن

 

در نظر داشته باشید که پیانوهای دیجیتال نیاز به کوک ندارند و دارای ورودی هدفون برای جلوگیری از ایجاد سرو صدا برای خانواده وبرای تمرین در شب می باشد. هنگام خرید همچنین می توانید جزئیات بیشتری رو هم از فروشنده بپرسید ویا در وب سایت یاماها یا برند دلخواهتان مشخصات فنی کامل مدل پیشنهادی را مطالعه کنید.

 

انتخاب پیانوی مناسب ✅

منبع :  webnavazan.com

 

🎵 قابل ذکر است که وبسایت ایزی موزیکال با در بر داشتن انواع آهنگ بی کلام ، منبع و مرجع خوبی برای تمرین خوانندگی و همچنین صداسازی و سلفژ است.
کافیست به بخش آهنگهای بی کلام این وبسایت مراجعه کنید و از بین صدها آهنگ بی کلام در سبک های مختلف، آهنگ های مورد علاقه خود را انتخاب و تهیه کنید ، و با آنها هر روز تمرین کنید ، و یا در مهمانی ها و جمع ها، هنر خود را به دیگران نشان دهید.

 

آهنگ بی کلام خوانندگان ایرانی

آهنگ بی کلام خوانندگان خارجی

انواع بیت (Beat) رپ ، ترپ ، هیپ هاپ

 

کانال تلگرام ایزی موزیکال :

Teleg Address Logo 2 انتخاب پیانوی مناسب برای هنرجوی مبتدی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *