آهنگ بی کلام

صبر کنید
نوامبر 30, 2019 کلاس گیتار چند ترم است ؟

قبل از پاسخ به این پرسش بایستی بدانیم

که آموزش گیتار در چند سبک مختلف پیش می رود که در هر یک آموزش های متفاوتی را خواهد داشت و هر کدام از آن ها ممکن است دوره های متفاوتی برای آموزش لازم داشته باشند برخی از مهمترین این سبک ها عبارتند از گیتار پاپ ، گیتار کلاسیک ، فلامنکو ، جز ، بلوز و …

یک مورد بسیار مهم که طول دوره را مشخص می کند میزان تمرین فرد است .. به این معنی که هر چقدر تمرین بیشتری داشته باشید قطعا می توان طول هر دوره را کوتاه تر کرد.

گیتار پاپ

معمول ترین سبک در آموزش گیتار سبک پاپ است در این سبک هنرجو می آموزد که ریتم های مختفل روی گیتار را بنوازد و همچنین با نت ها و نوازندگی قطعات مختلف نیز آشنا می شود در کنار ریتم نوازی البته هنرجو آکورد های مختلف و طریقه اجرای صحیح هر یک را روی ساز نیز می آموزد .. اگر بخواهیم این سبک را به طور اجمالی بیاموزیم یعنی در واقع آموزش آن در دوره مبتدی بین دو تا سه ترم آموزشی نیاز دارد و در سطوح بالاتر نیز یعنی دوره متوسطه و پیشرفته برا هر کدام حدود دو تا سه ترم آموزشی زمان نیاز است.

 

گیتار کلاسیک

گیتار کلاسیک در کنار دیگر سبک های آموزشی می توان گفت اصولی ترین و پایه ای ترین سبک به حساب می آید از این رو که در این سبک، هنرجو سواد موسیقی و گیتار نوازی را می آموزد و هر چند که هر کدام از بخش های آموزش های آن در دوره های مبتدی تا پیشرفته ممکن است نسبت به دوره پاپ یکی دو ترم بیشتر نیاز داشته باشد اما یقیناً برای آموزش اصولی و صحیح بسیار واجب و ضروری است . در اینجا نیز استعداد و میزان تمرین هنرجویان در کمتر بودن طول دوره، قطعاً تاثیر گذار است.

 

دیگر سبک های گیتار

سبک های دیگر گیتار ائم از فلامنکو ، بلوز ، جز و … بسته به علاقه هنرجویان می تواند در دوره های بعدی انتخاب شود . البته آموزش ها در این بخش هم به علاقه هنرجو بستگی دارد و هم به شنیده ها و تمرین در این سبک ها و برای آموزش آن ها در بخش های حرفه تر نمیتوان زمان خیلی مشخصی را ارائه کرد، چرا که نوازندگی و تبحر در هر کدام به عوامل متعددی بستگی دارد یکی از این موارد تمرین در گروه و در کنار دیگر ساز ها است که می تواند در پیشرفت نوازنده بسیار موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *