آهنگ بی کلام

صبر کنید
مارس 2, 2019 هفت روش برای مصرف غذاهای کم‌نمک، بدون تغییر زیاد در مزه و طعم

🔹 آیا به دنبال کاهش دریافت روزانه نمک، بدون از دست دادن طعم و مزه هستید؟

در اینجا هفت راه‌حل ارائه شده است که لذت داشتن غذای سالم به همراه طعمی عالی را به شما نشان می‌دهد.

1- مصرف چه میزان نمک زیاد است؟

اگر از مقدار مجاز دریافت نمک آگاهی نداشته باشید، کاهش آن برای شما امری دشوار خواهد بود. طبق توصیه سازمان سلامت جهانی، میزان نمک مصرفی روزانه، ۵ گرم یا برابر با ۱ قاشق چای‌خوری است. بنابراین، میزان استفاده از نمک باید محدود شود و این نکته در هنگام آماده‎سازی غذا نیز مورد توجه قرار گیرد. اگر علاقه‎مند به کسب اطلاعات بیشتری در این خصوص هستید، می‎توانید با پزشک خود مشورت کنید.

 

2- دنیای دستورهای غذایی کم نمک را کشف کنید

تمام کاری که باید انجام دهید این است که جستجوی آنلاین کنید و از تجربیات افراد مختلف در خصوص دستورهای غدایی کم‎نمک، استفاده کنید. ببینید کدام یک برای شما کارساز است، آن را متحول کنید و سپس به اشتراک بگذارید.

 

3- خرید هوشمندانه‌تری داشته باشید

با بررسی برچسب محصول، مقدار نمک غذاهای مورد علاقه خود را ارزیابی کنید. ما طیف انتخاب‌های کم‌نمک را به شما پیشنهاد کرده و برای کاهش میزان نمک تلاش می‌کنیم؛ حتی در طی تحقیقات بر روی محصولات غذایی خود ازجمله سوپ و نودل مگی و پیتزای بویتونی.

 

4- غذاهای کم‌نمک بپزید

اغلب می‌گویم که ذره‌ای نمک به هر دستور غذایی اضافه کنید. اما بیشتر مردم دوباره نمک را بر روی میز خود قرار می‌دهند. چرا استفاده دوباره، اگر چه استفاده از نمک می‌تواند در فرآیند پخت برخی غذاها کمک کند. نریختن نمک به‌ عنوان طعم‌دهنده به هر وعده‌ی غذایی ایده خوبی بوده و در عوض اجازه دهید هرکسی در سر میز، چاشنی مناسب ذائقه خودش را بیفزاید.

 

5- قبل از افزودن چاشنی بچشید

آیا نیازمند نمک اضافی در غذای خود هستید؟ بیشتر افراد به این دلیل که افزودن نمک یک رسم قبل از غذا است، آن را اضافه می‌کنند. این کار ضروری نیست. اگر قصد افزودن نمک دارید، حداقل ابتدا غذا را بچشید. شاید بدون افزودن چاشنی بیشتر، طعم آن را دوست داشته باشید. شاید اصلاً شما متوجه تفاوتی بزرگ نشوید.

 

6- بیاموزید که از نمک کم لذت ببرید

از قطع کردن نمک نترسید، ذائقه شما به آن عادت خواهد کرد. ما از سال ۲۰۰۵، کم‌کم میزان نمک را در غذاهایمان کاهش داده‌ایم تا به مشتریان زمان دهیم که به تغییر طعم و ذائقه عادت کنند و به آنها کمک کنیم تا اولویت‌های ذائقه‌شان را در طولانی‌مدت بپذیرند.

 

7- طعم‌های جدید را بپذیرید

نمک تنها چاشنی در دسترس نیست. سعی کنید نمک را با ادویه دیگری در قفسه خود جایگزین کنید و آن را با طعم غذاهای خود وفق دهید. در شرکت نستله، سرآشپزان ما همواره به دنبال راه‌های مختلف در افزایش طعم هستند و این کار از طریق استفاده از ادویه‌های مختلف و گیاهان گوناگون به جای نمک صورت می‌گیرد.

 

– – – – – – – – – – – – – – – – – –

◽ منبع : nestle.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *