آهنگ بی کلام

صبر کنید
می 3, 2020 نکاتی درباره سلامت پوست

نکاتی درباره سلامت پوست

همه ما آرزوی داشتن پوستی بی عیب و درخشان را داریم اما دائما با محصولات جدید مراقبتی روبرو می‌شویم که نمی‌دانیم کدام یک بهترین نتیجه را برای ما خواهند داشت. در این مقاله در مورد مهم‌ترین نکات در زمینه حفظ سلامت پوست صحبت می‌کنیم که دیگر نیازی به خرید محصولات گران‌قیمت نداشته باشید و به کمک راحت‌ترین راهکارها و شناخت سازگارترین محصولات، بتوانید به پوستی بدون نقص دست پیدا کنید.

در این مقاله با جمعی از متخصصان پوست و زیبایی صحبت کردیم تا بهترین نکات که برای حفظ سلامت پوست‌تان نیاز دارید، تهیه کنیم. از انتخاب پاک‌کننده مناسب برای انواع پوست گرفته تا اهمیت تمیز‌کردن براش‌های آرایشی. پس تا پایان این مقاله میس و مستر همراه باشید تا بهترین نکات را بیان کنیم.

 

1. برای حفظ سلامت پوست از پاک‌کننده استفاده کنید

دکتر آوا شامبان که متخصص پوست در سانتا مونیکاست، می‌گوید: “برای پوست‌های چرب یا مستعد آکنه، یک ژل سالیسیلیک یا شستشوی بنزوئیل پراکسید گزینه‌ای عالی به نظر می‌رسد. برای پوست‌های خشک، از پاک‌کننده‌های مرطوب‌کننده که حاوی گلیکولیک هستند باید استفاده کنید. برای پوست‌هایی که دارای لکه‌های قهوه‌ای هستند، بهتر است از یک محصول پاک‌کننده که خاصیت روشن‌‎کنندگی دارد، مانند پاک‌کننده اسید آلفا هیدروکسی استفاده کنید.”

 

2. از محصولات آرایشی استفاده نکنید تا سلامت پوست حفظ شود

دکتر جولیا تزو که متخصص پوست در نیویورک است، می‌گوید: “از محصولات آرایشی زیاد استفاده نکنید چون استفاده از محصولات مختلف باعث ایجاد لایه‌های مختلف روی پوست می‌شود و در نهایت راه تنفس پوست مسدود می‌شود و باعث به وجود آمدن جوش یا آکنه می‌شود.”

 

3. هم روز و هم شب کرم مرطوب‌کننده بزنید

دکتر جنت پریتوسکی که متخصص پوست در نیویورک است، توضیح می‌دهد که: “بهترین زمان برای مرطوب‌کردن صورت و بدن درست پس از دوش گرفتن و قبل از خواب است.” برای این که پوست خود را مرطوب نگهدارید، بهتر است از لوسیون‌هایی که رایحه‌های زیادی دارند، پرهیز کنید و از یک مرطوب‌کننده ملایم استفاده کنید که برای پوست‌تان حساسیت ایجاد نکند با این کار به حفظ سلامت پوست تان کمک بزرگی کرده‌اید.

نکاتی درباره سلامت پوست

4. از لمس‌کردن مداوم صورت خود پرهیز کنید

دکتر تزو برای حفظ سلامت پوست می‌گوید یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که از لمس صورت خودداری کنید. این کار هم باعث پخش باکتری در سطح پوست و هم ایجاد خراش یا افزایش چین و چروک می‌شود. پس اگر سلامت پوست‌تان برای‌تان مهم است، از لمس مداوم آن خصوصا با دست‌های آلوده، خودداری کنید.

 

5. پوست خود را هیدراته کنید

لازم است بگوییم هر متخصص پوستی که با آن صحبت کردیم، روی اهمیت آبرسانی تأکید کرد. دکتر مونا گوهرا که یک متخصص پوست حرفه‌ای در کانتیکت می‌گوید: “کمبود آب به معنای درخشندگی کمتر و افتادگی بیشتر پوست‌تان است.” او پیشنهاد می‌کند محصولی (پاک‌کننده، مرطوب‌کننده و ضد پیری) انتخاب کنید که دارای فرمول‌های آبرسانی باشد و البته روزانه حدود هشت لیوان آب بنوشید. با این کار به حفظ بهتر سلامت پوست تان کمک می‌کنید.

 

6. از مواجهه مستقیم با گرما خودداری کنید

پوست خود را در معرض گرما قرار ندهید تا سلامت پوست شما حفظ شود. این گرما فقط شامل آفتاب نمی‌شود بلکه نزدیک‌شدن بیش از حد به بخاری‌ها و شومینه‌ها نیز می‌تواند به پوست شما آسیب بزند. دکتر دبی پالمر از متخصصان پوست معروف در نیویورک توضیح می‌دهد: “رسیدن گرمای زیاد به پوست باعث التهاب و تجزیه کلاژن می‌شود. من توصیه می‌کنم حداقل 10 فوت (حدودا 3 متر) فاصله داشته باشید.”

 

7. هفته‌ای چند بار لایه برداری کنید

دکتر گوهارا می‌گوید: “ما روزانه 50 میلیون سلول پوستی از دست می‌دهیم و اگر آن‌ها به درستی و در شرایط مناسب از پوست جدا نشوند، ممکن است باعث چرب‌شدن پوست و بسته‌شدن منافذ شوند (سلول‌های مرده راه منافذ را می‌گیرند). برای این که جلوی این کار را بگیرید، باید از لایه بردار مناسب پوست‌تان استفاده کنید. محصولی را انتخاب کنید که pH خنثی داشته باشد تا هنگام لایه برداری خشک نشود. فراموش نکنید که به جز صورت، پوست بدن شما هم به لایه برداری نیاز دارد.”

 

8. ویتامین‌ها به حفظ سلامت پوست تان کمک می‌کنند

حتی اگر در رژیم هستید، باید رژیم متعادلی داشته باشید تا پوست‌تان دچار آسیب نشود. برای این که ویتامین‌های لازم پوست‌تان را تامین کنید، می‌توانید به سراغ کرم‌ها یا محصولات مراقبتی بروید که حاوی موادی هستند که سلامت پوست‌تان را تضمین می‌کند. یکی از این محصولات سرم‌های ویتامین C است که به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، مانع از چروک‌شدن پوست‌تان می‌شود.

دکتر پالمر می‌گوید: “محصولات ویتامینه واقعا می‌توانند به ترمیم پوست شما کمک کنند و از آن‌ها در برابر آفتاب محافظت کنند.” اگر نمی‌دانید در چه زمانی از آن‌ها استفاده کنید، باید بگوییم بهترین زمان استفاده، درست بعد از تمیز‌کردن پوست‌تان است. بنابراین بعد از حمام، بهترین زمان گذاشتن ماسک‌ها یا سرم‌های ویتامینه است چون منافذ باز هستند.

نکاتی درباره سلامت پوست

9. نوشیدنی‌های مفید را انتخاب کنید

نوشیدن یک فنجان قهوه در اول صبح بسیار دلچسب خواهد بود اما جوانا وارگاس یکی از بهترین متخصصان پوست در نیویورک، می‌گوید: “انتخاب نوشیدنی‌های مناسب در اول صبح، می‌تواند تاثیر زیادی روی حفظ سلامت پوست شما داشته باشد.”

وی افزود: “هر روز یک بار مواد حاوی کلروفیل بنوشید تا پوست شما روشن شود و اکسیژن لازم به آن برسد و در نهایت آبرسانی شود. نوشیدن موادی که حاوی کلروفیل هستند، سیستم لنفاوی را تحریک می‌کنند تا پف‌های ایجاد شده روی پوست از بین بروند و از همین موضوع میتوان نتیجه گرفت که برای سلولیت نیز مفید است.” از نوشیدنی‌های حاوی کلروفیل میتوان به آب سبزه گندم اشاره کرد.

اگر نمی‌توانید از نوشیدنی‌های کلروفیل‌دار استفاده کنید، می‌توانید با مشورت با یک پزشک متخصص، مکمل‌های کلروفیل را از داروخانه‌ها تهیه کنید. همچنین نوشیدن آب میوه‌هایی که سبز رنگ هستند هم به حفظ سلامت پوست کمک خواهد کرد.

 

10. رژیم غذایی سالم داشته باشید

جوانا می‌گوید: “یکی از موادی که باعث حفظ بهتر سلامت پوست شما می‌شود، اسید چرب امگا 3 است که می‌توانید به مقدار زیاد در دانه‌های کتان یا گردو پیدا کنید. دانه کتان و گردو را داخل سالاد خود بریزید و بعد از گذشت یک ماه شاهد آبرسانی پوست‌تان خواهید بود.” حتما از رژیم غذایی ساده که با سبزیجات و اسید چرب امگا 3 همراه است، استفاده کنید.

11. برس‌های آرایشی خود را مرتب تمیز کنید

دکتر پریستوسکی می‌گوید برای مقابله با عفونت و مسدود‌شدن منافذ پوست، هفته‌ای یک بار، براش‌های خود را با مسواک بشویید. اگر برس‌های شما برای دور چشم هستند، باید دو بار در ماه و سایر برس‌ها را یک بار در ماه خوب بشورید تا به حفظ سلامت پوست خود کمک کنید.

بهترین روش برای شستن براش های آرایشی این است:

یک قطره از یک شامپوی ملایم را در کف دست خود قرار دهید. موهای برس را با آب ولرم خیس کنید. سپس موهای برس را به کف دست ماساژ دهید تا شامپو در برس پخش شود و به قسمت‌های مختلف آن برسد. از خیس‌شدن قسمت فلزی برس خودداری کنید چون در اثر خیس‌شدن ممکن است چسب آن نرم شود و موهای برس از آن جدا شوند. سپس خوب برس‌ها را با آب بشویید و با حوله خشک کنید. برس‌ها را به صورت عمودی در جایی آویزان کنید تا کاملا خشک شوند.

نکاتی درباره سلامت پوست

12. 365 روز از سال از ضد آفتاب استفاده کنید

دکتر پالمر می‌گوید: “بسیاری از مردم احساس می‌کنند فقط در روزهای آفتابی یا هنگامی که به ساحل می‌روند، باید از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنند اما حقیقت این است كه ما باید در هر شرایطی از پوست خود محافظت كنیم. حتی اگر در حال رانندگی با اتومبیل، پرواز در هواپیما یا مشغول انجام كارهایی هستیم که در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندارد. در هر شرایطی و در 365 روز سال از ضد آفتاب استفاده کنید. برای این که بدانید از چه ضد آفتابی بهتر است استفاده کنید، با یک متخصص پوست مشورت کنید و معمولا هم بهتر است از ضد آفتاب‌های با SPF30 استفاده کنید و هر دو ساعت یک بار آن را تجدید کنید.

 

13. از حفظ سلامت پوست تان در برابر آفتاب اطمینان حاصل کنید

زدن ضد آفتاب به این معنا نیست که دیگر آفتاب به پوست شما نفوذ نخواهد کرد و بهتر است همراه با ضد آفتاب از عینک آفتابی و کلاه‌های لبه پهن هم استفاده کنید. دکتر پريستوفسكي مي گويد: “اگر از آسیب‌هایی که آفتاب می‌تواند به پوست شما برساند، پیشگیری کنید، يك ميليون برابر بهتر از این است که روزی مجبور به درمان شوید.”

 

14. روتین مراقبت از پوست خود را با چند محصول ساده انجام دهید

دکتر پريستوفسكي مي‌گويد: “محصولات زیادی به بازار آمده‌اند که برخی از آن‌ها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و برخی از آن‌ها هم محصولات خوبی هستند اما پیشنهاد من این است که به دنبال محصولات زیاد نباشید و روتین پوست خود را با چند محصول ساده انجام دهید. یک پاک‌کننده مناسب و یک مرطوب‌کننده می‌توانند مهم‌ترین گزینه‌ها در مراقبت از پوست شما باشند. ضد آفتاب را هم فراموش نکنید. باقی موارد اضافی و صرفا برای مراقبت بیشتر است.

 

15. برای حفظ سلامت پوست و مو، خواب خود را بهتر کنید

یکی از مواردی که به حفظ سلامت و شادابی پوست شما کمک می‌کند، خوب خوابیدن است. منظور ما از خواب خوب تنها این نیست که بین 6 تا 8 ساعت بخوابید بلکه باید خوابی راحت داشته باشید. از روبالش‌های ابریشمی استفاده کنید. یکی از متخصصان پوست در شهر نیویورک به نام جسلین آهلوالیا می‌گوید: “استفاده از روبالش‌های ابریشمی از به وجود آمدن چین و چروک روی صورت جلوگیری می‌کند. همچنین برای حفظ سلامت موها هم لازم است از روبالش‌های ابریشمی استفاده کنید چون اصطکاک کمی دارند و به دلیل نرم و لطیف بودن آن، باعث گره خوردگی مو نمی‌شوند.

 

صحبت پایانی

در این مطلب در مورد مهم‌ترین نکاتی که متخصصان پوست در مورد حفظ سلامت پوست و موی شما می‌گویند، صحبت کردیم. پس از خواندن این مقاله دیگر نیازی نیست به سراغ محصولات گران و پرهزینه بروید و تنها کافیست برخی از عادات اشتباه خود را اصلاح کنید.

 

نکاتی درباره سلامت پوست ✅

منبع :  health skin و www.missomister.com

 

🎵 قابل ذکر است که وبسایت ایزی موزیکال با در بر داشتن انواع آهنگ بی کلام ، منبع و مرجع خوبی برای تمرین خوانندگی و همچنین صداسازی و سلفژ است.
کافیست به بخش آهنگهای بی کلام این وبسایت مراجعه کنید و از بین صدها آهنگ بی کلام در سبک های مختلف، آهنگ های مورد علاقه خود را انتخاب و تهیه کنید ، و با آنها هر روز تمرین کنید ، و یا در مهمانی ها و جمع ها، هنر خود را به دیگران نشان دهید.

 

آهنگ بی کلام خوانندگان ایرانی

آهنگ بی کلام خوانندگان خارجی

انواع بیت (Beat) رپ ، ترپ ، هیپ هاپ

 

کانال تلگرام ایزی موزیکال :

Teleg Address Logo 2 نکاتی درباره سلامت پوست

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *