آهنگ بی کلام

صبر کنید
می 3, 2020 نکاتی برای سلامت چشم‌ها

نکاتی برای سلامت چشم‌ها

برای محافظت از چشم ها چه کار کنیم؟

چشم‌ها قسمت مهمی از بدن هستند و سلامتی آنها اهمیت زیادی برای ما دارد. ما می‌توانیم با رعایت مواردی، چشمان خود را سالم نگه داریم و بینایی بهتری داشته باشیم. در این مطلب، نکاتی ساده برای حفظ سلامت چشم‌ها تا دوران سالخوردگی را با هم مرور می‌کنیم.

 

با مراجعه به چشم پزشک، یک معاینه کامل از چشمان خود داشته باشیم

ممکن است تصور کنیم بینایی‌ خوبی داریم و چشم‌هایمان سالم هستند، اما مراجعه به متخصص چشم برای یک معاینه‌ی جامع تنها راه برای اطمینان از این موضوع است. وقتی صحبت از مشکلات شایع بینایی به میان می‌آید، شاید برخی افراد هنوز متوجه نباشند که می‌توانند به کمک عینک یا لنزهای تماسی، بهتر ببینند. علاوه بر این، بسیاری از بیماری‌های شایع چشم مانند گلوکوم، آسیب چشم ناشی از دیابت و دژنراسیون ماکولا در اثر افزایش سن، اغلب هیچ علامت هشدار دهنده‌ای ندارند. معاینه‌ی کامل چشم تنها راه تشخیص این بیماری‌ها در مراحل اولیه است.

گلوکوم یک بیماری شایع چشمی است که در آن عصب بینایی آسیب می‌بیند. این بیماری معمولا به دلیل تجمع مایع در قسمت جلویی چشم و افزایش فشار داخل چشم، ایجاد می‌شود.

تخریب یا دژنراسیون ماکولا در زمینه افزایش سن (AMD) زمانی اتفاق می‌افتد که افزایش سن باعث آسیب به ماکولا و در نتیجه تار شدن دید مرکزی می‌شود. ماکولا یا لکه‌ی زرد، بخشی از شبکیه (بافت حساس به نور در قسمت پشتی چشم) است.

در طول یک معاینه‌ی کامل چشم، ممکن است متخصص چشم پزشک به کمک قطره‌های چشمی، مردمک چشم را گشاد کند تا نور بیشتری وارد چشم شود. این فرآیند به پزشک این امکان را می‌دهد تا به قسمت‌های پشتی چشم‌ها، مانند شبکیه، دید خوبی داشته باشد و آنها را از نظر علائم آسیب یا بیماری بررسی کند. متخصص چشم پزشک تنها کسی است که می‌تواند تشخیص دهد که چشمان ما سالم هستند.

نکاتی برای سلامت چشم‌ها

قند خون خود را کنترل کنیم

۹۰ درصد نابینایی‌های ناشی از دیابت، قابل پیشگیری است. باید از پزشک خود برای تعیین و رسیدن به قند خون، فشار خون و کلسترول مناسب کمک بگیریم.

 

از سابقه وجود بیماری‌های چشمی و اختلال بینایی در اعضای خانواده خود آگاه باشیم

بهتر است با اعضای خانواده‌ی خود در مورد سابقه‌ی وجود بیماری‌های چشمی و اختلال بینایی صحبت کنیم. دانستن اینکه آیا کسی در خانواده ما به بیماری چشمی یا اختلال بینایی مبتلا شده است، اهمیت زیادی دارد؛ چرا که بسیاری از این بیماری‌ها و اختلالات ارثی هستند.

این اطلاعات کمک می‌کند که بدانیم آیا در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به بیماری چشمی یا اختلال بینایی هستیم؟

 

برای محافظت از بینایی خود تغذیه مناسب داشته باشیم

شاید شنیده باشیم که هویج برای چشمان ما مفید است. اما داشتن یک رژیم غذایی غنی از میوه‌ها و سبزیجات، به ویژه سبزیجات برگ تیره مانند اسفناج و کلم پیچ، برای حفظ سلامت چشمان ما اهمیت زیادی دارد.

همچنین، تحقیقات نشان داده است که مصرف ماهی‌های حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ مانند ماهی سالمون یا ماهی تن، برای سلامت چشم‌ها فواید زیادی دارد.

 

وزن مناسبی داشته باشیم

اضافه وزن یا چاقی، خطر ابتلا به دیابت و سایر بیماری‌هایی که می‌توانند منجر به از دست دادن بینایی شوند، مانند گلوکوم، را افزایش می‌دهد. بهتر است برای رسیدن به وزن مناسب و حفظ آن، با پزشک خود مشورت کنیم.

از عینک محافظ استفاده کنیم

بهتر است هنگام انجام برخی ورزش‌ها یا انجام فعالیت‌هایی مانند باغبانی که ممکن است به چشم‌ها آسیب برساند، از عینک محافظ استفاده کنیم. وسایل محافظت از چشم‌ها شامل عینک‌های ایمنی و شیلدهای چشمی هستند که به‌طور اختصاصی برای محافظت صحیح از چشم‌ها حین فعالیت‌های آسیب‌رسان به چشم‌ها، طراحی شده‌اند.

نکاتی برای سلامت چشم‌ها

سیگار نکشیم

هرگز شروع به مصرف سیگار نکنیم و در صورت سیگار کشیدن، آن را ترک کنیم. سیگار به همان اندازه که برای سایر قسمت‌های بدن مضر است، به چشمانمان نیز آسیب می‌زند. تحقیقات نشان داده است که سیگار کشیدن با افزایش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا در اثر افزایش سن، آب مروارید و آسیب عصب بینایی، که همگی می‌توانند منجر به نابینایی شوند، مرتبط است.

 

از عینک آفتابی استفاده کنیم

هرچند که شاید برخی استفاده از عینک آفتابی را پیروی از مُد بدانند، اما مهمترین وظیفه آن محافظت از چشمان ما در برابر اشعه فرابنفش خورشید است. باید در زمان خرید عینک آفتابی، به دنبال عینک‌هایی باشیم که باعث محافظت ۹۹ تا ۱۰۰ درصدی از چشمان در برابر اشعه‌های فرابنفش نوع آ و ب (UV-A و UV-B) می‌شود.

 

به چشمان خود استراحت دهیم

اگر زمان زیادی را پشت رایانه بگذرانیم یا روی یک موضوع خاصی تمرکز کنیم، ممکن است گاهی اوقات فراموش کنیم که پلک بزنیم و در نتیجه چشم‌هایمان خسته می‌شود. بهتر است قانون ۲۰-۲۰-۲۰ را امتحان کنیم: هر ۲۰ دقیقه، به مدت ۲۰ ثانیه به فاصله ۲۰ فوتی (تقریبا ۶ متری) جلوی خود را نگاه کنیم. این تمرین کوتاه می‌تواند به کاهش خستگی چشم‌ها کمک کند.

 

دست‌ها و لنزهای تماسی خود را به درستی تمیز کنیم

برای جلوگیری از خطر عفونت، همیشه قبل از گذاشتن یا بیرون آوردن لنزهای تماسی، دست‌های خود را به خوبی بشوییم. لنزهای تماسی را طبق دستورالعمل ضدعفونی و در صورت لزوم آنها را تعویض کنیم.

 

ایمنی چشم را در محل کار را رعایت کنیم

محیط‌های کار باید به گونه‌ای باشند که ایمنی پرسنل را تامین کنند. اگر در زمان کار، استفاده از عینک محافظ لازم است، بهتر است همیشه از عینک محافظ مناسب استفاده و همکاران خود را به رعایت این مورد تشویق کنیم.

 

نکاتی برای سلامت چشم‌ها ✅

منبع :  Centers for Disease Control and Prevention و abidipharma.com

 

🎵 قابل ذکر است که وبسایت ایزی موزیکال با در بر داشتن انواع آهنگ بی کلام ، منبع و مرجع خوبی برای تمرین خوانندگی و همچنین صداسازی و سلفژ است.
کافیست به بخش آهنگهای بی کلام این وبسایت مراجعه کنید و از بین صدها آهنگ بی کلام در سبک های مختلف، آهنگ های مورد علاقه خود را انتخاب و تهیه کنید ، و با آنها هر روز تمرین کنید ، و یا در مهمانی ها و جمع ها، هنر خود را به دیگران نشان دهید.

 

آهنگ بی کلام خوانندگان ایرانی

آهنگ بی کلام خوانندگان خارجی

انواع بیت (Beat) رپ ، ترپ ، هیپ هاپ

 

کانال تلگرام ایزی موزیکال :

Teleg Address Logo 2 نکاتی برای سلامت چشم‌ها

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *