آهنگ بی کلام

صبر کنید
می 3, 2020 نکاتی برای سلامت ران و ساق‌ پا

در این مقاله قصد داریم نکاتی برای سلامت ران و ساق‌ پا عنوانی کنیم

تمرینات تعادلی انجام دهید

کریس هیرونز، درمانگر ورزشی توصیه می‌کند:

“‌برای داشتن پاهای قوی و انعطاف‌پذیر، هر روز صبح تا آن‌جا که می‌توانید روی یک پا بایستید. این حرکت ورزشی ساده به تقویت ماهیچه‌های پای‌تان کمک می‌کند و توانایی پاهای‌تان را برای درست راه رفتن و درست ایستادن بهبود می‌بخشد،‌ استواری و استحکام‌تان را افزایش می‌دهد، و خطر سقوط بر روی زمین را در سنین پیری کم‌تر می‌کند.‌”

 

علت چاقی ران و ساق پا + راهکارهای درمانی

چاقی در قسمت ران و ساق پا یکی از مشکلات افرادی است که به کلینیک ها مراجعه می کنند و سوالی که مکرر مطرح می کنند این است که چاقی ران و ساق پا راه حلی دارد یا خیر؟! در ادامه با راهکار های کاهش چاقی در قسمت پایین تنه آشنا خواهید شد.

توزیع بافت چربی در بدن

توزیع بافت چربی در بدن تحت تاثیر عوامل ارثی و هورمونی است. ذخیره چربی در بدن خانم ها بیشتر در نواحی لگن و ران ها دیده می شود که اصطلاحا به این مدل و فرم در بین خانم ها به اسم گلابی شکل معروف است. در مردها نیز عمدتا ذخیره چربی در ناحیه شکم و بالا تنه دیده می شود که به چربی فرم سیبی شکل معروف می باشد.

چاقی ران و ساق پا

ممکن است در آقایان و خانم ها تجمع چربی به صورت نامتوازنی در ناحیه ساق پا و ران ها ذخیره شود. چربی های انباشته شده در این ناحیه به مفاصل زانو و قوزک پا فشار وارد کرده و برای فرد مشکل ایجاد می‌کنند.

اصلاح رژیم غذایی

یکی از اصلی‌ترین نکات برای کاهش چربی بدن پیروی از یک برنامه غذایی اصولی است. البته فراموش نکنید که رژیم غذایی هرفرد باید متناسب با سن و سوخت و ساز بدنش برنامه‌ریزی شود. پس اگر قصد دارید رژیم غذایی خود را تغییر دهید حتما از متخصص تغذیه کمک بگیرید.

نکاتی برای سلامت ران و ساق‌ پا

راهکار هایی برای لاغری ران و ساق پا

رعایت نکات زیر به کاهش چربی ران و ساق پا کمک می‌کند:

مصرف میوه و سبزیجات

اولین توصیه ای که می کنم این است که در برنامه غذایی روزانه خود حتما حداقل سه واحد میوه و ۴ تا ۵ واحد سبزیجات مصرف کنید.

کاهش مصرف نمک

مصرف نمک را تا حد امکان کاهش دهید چون تجمع چربی به ویژه در پایین تنه قالبا با انباشت مقدار زیادی آب میان بافتی همراه است و دریافت نمک این حالت را تشدید می کند.

نوشیدن آب کافی

مصرف مایعات و آب کافی سبب افزایش دفع سدیم از طریق ادرار می شود.

افزایش مصرف پتاسیم

مصرف پتاسیم جذب سدیم را کاهش می دهد و دفعش را افزایش می دهد و در نتیجه می تواند باعث کاهش آب میان بافتی در قسمت ران و ساق پا شود. گوجه فرنگی، موز، ماست و سبزی های که دارای برگهای سبز تیره هستند از منابع خوب پتاسیم به حساب می آیند.

کاهش مواد قندی و نشاسته‌ای

تا جای امکان مصرف مواد قندی خصوصا قند های ساده مثل قند و شکر و انواع کمپوت ها و آبمیوه های صنعتی، شیرینی ها و شکلات ها، شربت و بیسکویت ها را به حداقل کاهش دهید.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که دریافت مواد نشاسته ای مثل نان و برنج خود را کم نکنید و حتما از یک متخصص تغذیه برای تنظیم میزان دریافت مواد نشاسته ای کمک بگیرید.

ورزش کردن

اهمیت ورزش در کاهش وزن را نمی‌توان نادیده گرفت. اما اینکه ورزش چقدر می تواند باعث کاهش چربی موضعی ای شود خصوصا در ناحیه ران ها جای بحث زیادی در مورد چاقی در قسمت ران و ساق پا وجود دارد.

اما نقشی که ورزش ایفا می کند باعث تقویت عضله ها می شود. ترکیب بدن متشکل از توده چربی و توده عضلانی است. بدون شک اگر درصد یکی کم یا زیادتر شود درصد دیگری به همان اندازه زیادتر و یا کمتر می شود.

بنابراین با تکیه بر این اصل شما می توانید با استفاده از ورزش های موضعی مثل اسکات یا ورزش هایی که با کمک وزنه می باشند و می توانند چاقی در قسمت ران و ساق پا را به بافت ماهیچه ای تغییر فرم دهند.

 

نکاتی برای سلامت ران و ساق‌ پا ✅

منبع :  www.drsaina.com

 

🎵 قابل ذکر است که وبسایت ایزی موزیکال با در بر داشتن انواع آهنگ بی کلام ، منبع و مرجع خوبی برای تمرین خوانندگی و همچنین صداسازی و سلفژ است.
کافیست به بخش آهنگهای بی کلام این وبسایت مراجعه کنید و از بین صدها آهنگ بی کلام در سبک های مختلف، آهنگ های مورد علاقه خود را انتخاب و تهیه کنید ، و با آنها هر روز تمرین کنید ، و یا در مهمانی ها و جمع ها، هنر خود را به دیگران نشان دهید.

 

آهنگ بی کلام خوانندگان ایرانی

آهنگ بی کلام خوانندگان خارجی

انواع بیت (Beat) رپ ، ترپ ، هیپ هاپ

 

کانال تلگرام ایزی موزیکال :

Teleg Address Logo 2 نکاتی برای سلامت ران و ساق‌ پا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *