آهنگ بی کلام

صبر کنید
سپتامبر 17, 2019 معروف ترین نوازنده های ویولن

ما در این نوشته سعی داریم شما را با چند تن از معروف ترین نوازنده های ویولن آشنا کنیم.

بهتر است بدانید که تاریخچه ویولن در اروپا به قرن ۹ میلادی بازمی‌گردد. البته برخی معتقدند که ویولن نمونه تکمیل شده ساز رباب است. برخی دیگر نیز بر این باورند که ساز ویولن از کشورهای عربی آمده‌است. در هرصورت امروزه ویولن مانند بسیاری از سازها برای موسیقی محلی در سراسر جهان مورد استفاده قرار میگیرد.

فرم‌های اولیه این ساز دارای سوراخی بودند که بر روی ساز قرار داشت اما بعدها این سوراخ از بدنه سازها حذف شدند و این ساز با سه سیم سرآغاز ساز ویلن تکامل یافته در سال‌های آینده شد. در اروپا از قرن ۱۱ به بعد ساز ویولن به صورت تکامل یافته دیده می‌شود. در اواخر دوره رنسانس بهبود فراوانی در شدت صدا، چابکی ساز و رنگ صدای ویولن به ویژه در ایتالیا ایجاد شد، تا جایی که نه تنها در موسیقی کلاسیک بلکه در موسیقی‌های محلی نیز بسیار مورد توجه نوازندگان قرار گرفت.

در موسیقی‌شناسی قومی، ویولن به صورت گسترده در اروپا، آسیا و آمریکا مشاهده شده‌است. نقش این ساز چه در ارکستر بزرگ چه به‌طور جمعی و انفرادی بسیار پراهمیت است. همچنین در آهنگ بی کلام، ویولن یکی از ساز های پر استفاده به حساب می آید. وجهه جهانی ویولن را می‌توان در سازگاری آن با فرهنگ‌های مختلف و حضور این ساز در موسیقی ملل مختلف دید.

ویولونیست های مشهور و معروف جهان

در ادامه ی این نوشته به معرفی ویولونیست های معروف جهان می پردازیم :

نیکولو پاگانینی

او در ۲۷ اکتبر ۱۷۸۲به دنیا آمد و در ۲۷ مهٔ ۱۸۴۰درگذشت. پاگانینی آهنگساز و نوازندهٔ ویولن، ویولا، و گیتار اهل ایتالیا بود و از نامدارترین و بزرگ‌ترین نوازندگان ویولن در تاریخ موسیقی است.

او با ابداع تکنیکی تازه در نواختن ویولن، انقلاب عظیمی در نوازندگی این ساز برپا کرد. آثار او، در علی رقم برخورداری از لطافت و ملودی های زیبا، قطعات فوق‌العاده مشکلی از نظر تکنیک نوازندگی هستند.

با وجود نوازندگان سرشناسی چون جووانی باتیستا ویوتی و رودلف کرویتزر در اواخر سدهٔ هجدهم و اوایل سدهٔ نوزدهم، پاگانینی گوی سبقت از همهٔ آنان ربود و خود را به‌عنوان برجسته‌ترین نوازندهٔ ویولن معرفی شد و گام بزرگی دنیای در آهنگ بی کلام برداشت. او همچنین قادر به نواختن گیتار نیز بود ولی بیشتر آن را در محافل و کنسرت های صمیمی مینواخت. اما او او بعدها گیتار را به عنوان «همدم ثابت» خود در تورهای کنسرتش توصیف کرد.

 معروف ترین نوازنده های ویولن

===================

معروف ترین نوازنده های ویولن

===================

 

آنتونیو لوچو ویوالدی

ویوالدی او کشیشی ونیزی معروف به کشیش موقرمز بود که در ۴ مارس ۱۶۷۸ به دنیا آمد و در ۲۸ ژوئیهٔ ۱۷۴۱ درگذشت. او یکی از مشهورترین آهنگسازان دوران باروک، و نوازندهٔ چیره‌دست ویولن بود.

پدر ویوالدی مشوق و مدرس وی در ویولن بود که بعد از تدریس نیز همراه پسرش در کنسرت ها شرکت میکرد.

ویوالدی از یک بیماری که او آن را تنگی نفس می‌نامید رنج می‌برد (نوعی آسم) هرچند که این مشکل او را از ویلون نواختن و آهنگسازی بازنداشت. ویوالدی در ۱۵ سالگی(۱۶۹۳) شروع به یادگیری درس‌های کشیشی کرد. در ۱۷۰۳، در ۲۵ سالگی به‌طور رسمی به جامه کشیشان درآمد و از چندی پس از آن به «کشیش قرمز» نامی که احتمالاً به دلیل رنگ موهایش به او اطلاق می‌شد، مشهور شد. او مدت کوتاهی بعد، در ۱۷۰۴ او به دلیل وضع نامناسب سلامتی اش از شرکت در جشن مَس مقدس انصراف داد و در اواخر سال ۱۷۰۶ از مقام کشیشی استعفا داد.

کنسرتوهای ویوالدی جنبش نویی در ادراک موسیقی و آهنگ بی کلام به وجود آوردند: در آن‌ها او نهرهای روان، آواز پرندگان، پارس سگ‌ها، وزوز حشره‌ها، چوپان‌های جار زننده، تندبادها، رقاص‌های مست، شب‌های خاموش، چشم‌اندازهای یخ زده، اسکی بازی کودکان بر روی یخ، و آتش روشن کردن را به نمایش گذاشته‌ است.

 

Vivaldi معروف ترین نوازنده های ویولن

پابلو دو ساراساته

ساراساته در مارس ۱۸۴۴ در پامپلونا، اسپانیا به دنیا آمد ودر ۲۰ سپتامبر ۱۹۰۸ در بیاریتز، فرانسه درگذشت. اونوازنده مشهور ویولن و آهنگساز عصر رمانتیک بود. زیگونروایزن (آوای کولی)  از بزرگ‌ترین آثارش به شمار می رود.

«یک نابغه! در ۳۷ سال گذشته من روزی ۱۴ ساعت تمرین کرده ام؛ و حالا آنها به من می گویند یک نابغه!»از این سخن به عنوان معروفترین سخنان او یاد میشود که به طور خلاصه زندگی موسیقایی خود را در آن بیان کرده است.

220px Sarasate معروف ترین نوازنده های ویولن

آرکانجلو کورلی

او آهنگساز و نوازندهٔ ویولن ایتالیایی بود که در ۱۷ فوریهٔ ۱۶۵۳ در فوزینیانو زاده شد و در ۸ ژانویهٔ ۱۷۱۳ در رم درگذشت. معروفیتش بیشتر به‌خاطر تأثیر بسزایی‌ بود که بر پیشرفت سبک ویولن گذاشت. او چندین سونات و ۱۲ کنسرتو گروسو نوشته‌ است. اطلاعات مستندی از سال‌های نخستین آموزش وی در دسترس نیست و تصور بر این است که نخستین هنرآموز وی کشیش سنت ساوینو، دهکده‌ای در حومه فوزینیانو بوده‌است. او سپس به مدرسه فینزا و لوگو (جایی که اصول ابتدایی تئوری موسیقی را آموخت) رفت و در نهایت توانست در دنیای موسیقی و آهنگ بی کلام بدرخشد.

Arcangelo Corelli portrait by Hugh Howard 1697 معروف ترین نوازنده های ویولن

 

یاشا هایفتز

او در ۷ فوریه ۱۹۰۱ در روسیه به دنیا آمد و در ۱۰ دسامبر ۱۹۸۷در گذشت. هایفتز یکی از اسطوره‌های نوازندگی ویولن در قرن بیستم با ملیت آمریکایی و اصلیت لیتوانیایی(روسی) بود. هایفتز، که برخی او را بزرگترین ویولنیست تاریخ و همپای پاگانینی می‌شناسند، به خاطر تأویل‌های موسیقایی، لحن روان و مهارت تکنیکی خارق‌العاده‌اش زبانزد است. او با بسیاری از نوازندگان و رهبران ارکستر نام‌آور زمان خود مانند آرتور روبینشتاین و آرتورو توسکانینی نواخت. توجه او به تکنیک و وفاداری به اصل اثر همراه با اجرای احساسی او را یکی از مهم‌ترین نوازندگان موسیقی کلاسیک در سده بیستم تبدیل کرد.

هایفتز در دوران نوجوانی‌اش به بسیاری از نقاط اروپا سفر کرد. در آوریل ۱۹۱۱، او در یک کنسرت فضای باز در برابر ۲۵۰۰۰ بیننده به اجرا پرداخت و چنان شوری در بین حضار برانگیخت که پس از کنسرت افسران پلیس برای محافظت از او وارد میدان شدند. پس از انقلاب ۱۹۱۷ روسیه، هایفتز از طریق سیبری و شرق به آمریکا رفت. اولین اجرای او در تالار کارنگی در نیویورک بیشترین ابراز احساسات و تشویق را از سوی مردم و مطبوعات برایش به دنبال داشت.

Jascha Heifetz 300x169 معروف ترین نوازنده های ویولن

 

معروف ترین نوازنده های ویولن ✅

 

🎵 قابل ذکر است که وبسایت ایزی موزیکال با در بر داشتن انواع آهنگ بی کلام ، منبع و مرجع خوبی برای تمرین خوانندگی و همچنین صداسازی و سلفژ است.
کافیست به بخش آهنگهای بی کلام این وبسایت مراجعه کنید و از بین صدها آهنگ بی کلام در سبک های مختلف، آهنگ های مورد علاقه خود را انتخاب و تهیه کنید ، و با آنها هر روز تمرین کنید ، و یا در مهمانی ها و جمع ها، هنر خود را به دیگران نشان دهید.

 

آهنگ بی کلام خوانندگان ایرانی

آهنگ بی کلام خوانندگان خارجی

انواع بیت (Beat) رپ ، ترپ ، هیپ هاپ

 

کانال تلگرام ایزی موزیکال :

Teleg Address Logo 2 معروف ترین نوازنده های ویولن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *