آهنگ بی کلام

صبر کنید
می 4, 2020 شگفت‌انگیزترین فواید شنا کردن

شگفت‌انگیزترین فواید شنا کردن

آیا ورزش کردن را دوست دارید؟ خب، یکی از محبوب‌ترین ورزش‌هایی که می‌توانید انجام دهید شنا کردن است. این فعالیت برای حفظ سلامت بدن و برای کسانی که شور و علاقه زیادی به آن دارند بسیار خوب است. اما این تمام ماجرا نیست، شنا کردن می‌تواند بر سلامت ذهن و مغز نیز تاثیر بگذارد. بنابراین، در این مقاله، درباره فواید شنا کردن برای سلامتی، ریه و درمان صحبت خواهیم کرد، پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

۱. برای ریه‌ها بسیار خوب است

معلوم شده است که یکی از بهترین فایده‌های شنا کردن به سلامت ریه‌ها مربوط می‌شود. این ورزش تنفس آرام ریه‌ها را بهبود می‌بخشد. این امر به خاطر آن است که فعالیت شنا وقتی سر و بدن زیر آب است فرد را مجبور می‌کند خودش را با نحوه‌ی مصرف اکسیژن سازگار کند.

 

به علاوه، بر مبنای مطالعه‌ای که در مجله‌ی فیزیولوژی و فارماکولوژی هند به چاپ رسیده است ادعا می‌شود که شناگران در مقایسه با دوندگان حجم ریه‌ی بیشتری دارند. در واقع اگر می‌خواهید ریه‌های سالمی داشته باشید، پس سعی کنید به طور منظم شنا کنید و از فایده‌هایی که برای سلامتی دارد بهره‌مند شوید.

 

۲. ظرفیت ریه‌ی بیشتر خواهد شد

همان طور که قبلا بیان شد، شنا کردن برای ریه‌ها خوب است. همچنین شنا می تواند به داشتن ظرفیت ریه‌ی بیشتر نیز منجر خواهد شد. ظرفیت ریه در واقع حجم هوایی است که ریه‌ها می‌توانند در خود ذخیره کنند. پس، با شنا کردن منظم جریان گردش خون‌تان بهتر خواهد شد و مشکلات تنفسی نیز کمتر می‌شود.

 

۳. سیستم گردش خون را بهبود می‌بخشد

همان طور که در مورد قبلی ذکر شد شنا کردن می‌تواند برای بهبود جریان خون مفید باشد. جریان خون خوب از خطر لخته شدن خون و عفونی شدن بدن نیز جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر آن، می‌تواند خون بیشتری را به سمت رگ‌ها پمپاژ کند. در نتیجه، با سلامت قلب و بهبود جریان خون نیز ارتباط مستقیم دارد.

شگفت‌انگیزترین فواید شنا کردن

۴. سلامت قلب و عروق را بهبود می‌بخشد

نمی‌توان انکار کرد که شنا کردن برای ریه‌ها خوب است. این فعالیت در بهبود سلامت قلب و عروق نقش دارد. این ورزش نفس کشیدن را کنترل می‌کند و مشکلات قلبی عروقی مانند حملات قلبی را کاهش می‌دهد. این ویژگی بسیار خوبی است، این طور نیست؟

 

۵. استقامت را بالا می‌برد

شنا کردن فعالیتی جالب و مفرح است که استقامت بدن را نیز بالا می‌برد. این امر به خاطر کنترل نفس است وقتی که شناگر زیر آب می‌رود. شنا ظرفیت ریه را افزایش می‌دهد و در نتیجه بنیه و استقامت بالا می‌رود. بنابراین، اگر می‌خواهید انرژی بیشتری برای انجام فعالیت‌های روزانه داشته باشید، پس مرتبا شنا کنید. همچنین فراموش نکنید که خوراکی‌های سالم بخورید تا مطمئن شوید بدن‌تان از مواد مغذی انرژی مورد نیاز خود را تامین می‌کند.

 

۶. قدرت عضلات را بیشتر می‌کند

به واقع، شنا کردن فایده‌های مختلفی دارد که تقویت قدرت عضلات از آن جمله است. این فعالیت عضلات بدن را به حرکت وا می‌دارد و این برای آرامسازی خوب است. بنابراین، اگر می‌خواهید عضلات سالمی داشته باشید، پس شنا کدن می‌تواند بهترین انتخاب‌تان باشد. همچنین، مصرف خوراکی‌های پتاسیم دار نیز برای بهبود ساختن عضلاتی قوی مفید است.

 

۷. انعطاف پذیری را افزایش می‌دهد

سوای فایده‌هایی که شنا کردن برای ریه‌ها دارد، شایع است که این فعالیت می‌تواند به بهبود سطح انعطاف پذیری نیز کمک کند. با حرکت‌ دادن عضلات هنگام شنا کردن، باعث افزایش انعطاف پذیری بدن‌تان خواهد شد.

 

۸. از شما دونده‌ای بهتر می‌سازد

می‌دانید که شنا کردن می‌تواند به بهبود سلامت ریه‌ها کمک کند. این توانایی به شما کمک خواهد کرد اکسیژن لازم را به داخل ریه‌ها بکشانید و به طور موثری از آن استفاده کنید. در نتیجه، از شما دونده‌ی بهتری خواهد ساخت. بر مبنای یکی از مطالعات انجام شده در حوزه‌ی ورزش چنین بیان می‌شود که شناگرانی که تکنیک کنترل تنفس را اجرا می‌کنند (دو بار نفس گرفتن در هنگام طی کردن طول استخر) بعد از تنها ۱۲ جلسه شنا تا ۶ درصد وضعیت دویدن‌شان بهبود پیدا می‌کند.

شگفت‌انگیزترین فواید شنا کردن

۹. به کاهش وزن کمک می‌کند

اگر گیج شده‌اید و نمی‌دانید کدام ورزش به کنترل وزن شما کمک خواهد کرد، می‌توانم بگویم که شنا کردن پاسخ سوال شما است. این فعالیت به سوزاندن کالری‌ها و بهبود سطح انرژی کمک خواهد کرد. در واقع، یک شنای آرام می‌تواند بیش از ۲۰۰ کالری را ظرف تنها نیم ساعت بسوزاند. در واقع، این برای کسانی که نمی‌خواهند ورزش‌های سنگینی مانند بدنسازی انجام دهند خبر بسیار خوبی است. و بهتر از آن این که شناکردن روشی است که باعث می‌شود دیگر عرق نکنید. به علاوه، مفرح و سرگرم کننده است و از هر جلسه‌ی تمرین خود لذت خواهید برد!

 

۱۰. مفرح و لذت بخش است

شنا کردن مفرح و لذت بخش است، اینطور نیست؟ این ورزش چنان فعالیت بی‌نظیری است که می‌تواند باعث بهتر شدن روحیه و خلق و خو بشود. این تمرین بدنی همچنین باعث به آرامش رسیدن شما و همچنین پیدایش احساس خوب در شما کمک خواهد کرد. در نتیجه اگر با روزهای بدی روبرو بوده‌اید، فقط کافی است شنا کنید تا احساسات بد از شما دور شوند. و آنگاه قطعا احساس شادمانی بیشتری خواهید داشت.

 

۱۱. استرس را برطرف می‌کند

استرس ناراحتی ناخوشایندی است که می‌تواند به افسردگی منجر شود. علت این مشکل چیزهای مختلفی می‌تواند باشد. در نتیجه، برای برطرف کردن استرس، باید فعالیت‌های مفرح انجام دهید مانند پیکنیک رفتن یا شنا کردن. مشخص شده است که شنا کردن می‌تواند هورمون استرس را کم کند. جالب است، نه؟ در نتیجه برای مقابله با مشکلات زندگی مانند استرس و افسردگی شنا کردن را امتحان کنید.

 

۱۲. همه می‌توانند آن را انجام دهند

شنا کردن ورزشی ایده‌آل برای همه‌ی افراد است. زن باردار، بچه، پیر و جوان میتوانند این فعالیت را انجام دهند و از مزایای بی‌نظیر آن بهره‌مند شوند. بنابراین، جلسه‌ی تمرین شنای خود را آغاز کنید تا بهترین نتایج را از آن بگیرید.

بعد از اطلاع از فایده‌های شنا کردن برای ریه‌ها چند توصیه در مورد انجام این ورزش به شما ارائه می‌شود :

 

🔹 قبل از شروع شنا، بهتر است برای شنا کردن آمادگی داشته باشید. یعنی نحوه‌ی صحیح شنا کردن را بدانید. در غیر این صورت، بهتر است ابتدا نحوه‌ی شنا کردن را یاد بگیرید.

🔹 بعد، محیطی امن را انتخاب کنید تا مشکل غیر منتظره‌ای به وجود نیاید.

🔹 لازم است قبل از شنا خودتان را گرم کنید و حرکات کششی انجام دهید تا از گرفتگی عضلات جلوگیری شود. بنابراین، حتما برای ورود به آب سعی کنید آرامش و آمادگی داشته باشید!

 

و نتیجه آنکه، شنا کردن برای کل بدن و به ویژه ریه‌ها بسیار مفید است. این ورزش به افزایش استقامت بدن و قدرت ماهیچه‌ها کمک خواهد کرد.

 

شگفت‌انگیزترین فواید شنا کردن ✅

منبع :  bazdeh.org

 

🎵 قابل ذکر است که وبسایت ایزی موزیکال با در بر داشتن انواع آهنگ بی کلام ، منبع و مرجع خوبی برای تمرین خوانندگی و همچنین صداسازی و سلفژ است.
کافیست به بخش آهنگهای بی کلام این وبسایت مراجعه کنید و از بین صدها آهنگ بی کلام در سبک های مختلف، آهنگ های مورد علاقه خود را انتخاب و تهیه کنید ، و با آنها هر روز تمرین کنید ، و یا در مهمانی ها و جمع ها، هنر خود را به دیگران نشان دهید.

 

آهنگ بی کلام خوانندگان ایرانی

آهنگ بی کلام خوانندگان خارجی

انواع بیت (Beat) رپ ، ترپ ، هیپ هاپ

 

کانال تلگرام ایزی موزیکال :

Teleg Address Logo 2 شگفت‌انگیزترین فواید شنا کردن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *