آهنگ بی کلام

صبر کنید
می 25, 2020 تمرین ساز بدون اراده بهتر است!

تمرین ساز بدون اراده بهتر است

یکی از اشتباه‌ترین باورهایی که اغلب افراد برای بالا بردن بازدهی تمرین ساز دارند این است که برای نتیجه عالی گرفتن از تمرینات باید ساعات خیلی زیادی به تمرین بپردازیم که این کار برای اغلب افراد نیاز به اراده آهنین دارد. در این مقاله قصد داریم روش‌هایی را به شما بگوییم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید بهترین نتیجه ممکن را از تمرینات خود کسب کنید.

.

انگیزه برتر

بزرگ‌ترین موردی که اغلب افراد برای تمرین کردن درگیر هستند، انگیزه قوی برای یک تمرین سخت است. این در حالی است که انگیزه تمرین کردن به هیچ عنوان مربوط به میزان علاقه شخص به سازش ندارد.

این دیدگاه بسیار اشتباه است که وقتی یک فرد در تمرینات خود کوتاهی می‌کند، نتیجه بگیریم آن ساز مناسب آن شخص نیست و باید یک ساز دیگری را انتخاب کند. اغلب موضوع این است که فرد علاقه و شوق بسیاری برای یادگیری سازش دارد اما انگیزه کافی برای تمرینات سخت را ندارد. باز هم به این نکته اشاره می‌کنم که این دو موضوع کاملا باهم تفاوت دارد.

 

قبل از هر چیز می‌خواهم دیدگاه شما را نسبت به تمرین درست با بازدهی بالا تغییر بدهم. پیش‌فرض اغلب افراد این است که برای بازدهی بالا در تمرینات باید تعداد ساعت طولانی به تمرین کردن بپردازیم تا نتیجه خوبی بگیریم؛ اما این دیدگاه خیلی اشتباهی است. بهتر است به جای تعداد ساعت زیاد روی کیفیت تمرینات تمرکز کنیم و از فرصت‌های طلایی خود به خوبی استفاده کنیم.

تمرین ساز بدون اراده بهتر است

فرصت‌های طلایی

در روز ما کارهایی را انجام می‌دهیم که تعداد دفعات انجام آن‌ها می‌رسد. برای مثال همه‌ ما روزانه بارها و بارها موبایل خودمان را چک می‌کنیم که این یک فرصت طلایی به حساب می‌آید. می‌توانیم با خودمان قرار بگذاریم که هر موقع می‌خواهیم موبایل خود را چک کنیم، قبل از آن باید ۵ تا ۱۰ بار یکی از تمرینات مهم سازمان را درست بنوازیم و بعد به آب خوردن بپردازیم. درواقع مجوز چک کردن موبایل را ۵ بار درست نواختن یک تمرین قرار دهیم.

 

از این فرصت‌ها در روز بسیار وجود دارد که ما خیلی خوب می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم و یک تحول زیاد در نوازندگی خودمان ایجاد کنیم.


تمرین روزانه

وقتی هنرجویان سوالی تحت عنوان اینکه چقدر در روز باید تمرین کنیم را می‌پرسند، اغلب جواب این است:«هرچه بیشتر بهتر». اما این پاسخ درستی نیست.

اگر بخواهیم تمرینات روزانه‌ای با بازدهی بالا داشته باشیم، بهتر است مدت زمانی که برای تمرین می‌گذاریم را نسبت به میزان ساعت تمرکز خود انتخاب کنیم. اگر مقدار زمانی که می‌توانیم تمرکز خود را روی تمرین ساز خود بگذاریم را پیدا کنیم، به بازدهی تمرینات‌مان کمک بزرگی کرده‌ایم.

 

مقدار ساعت تمرکز

یکی از کار‌هایی که برای بازدهی بالا در تمرینات گفته شد، پیدا کردن مقدار ساعت تمرکز بود؛ اما در اینجا امکان دارد با این سوال مواجه شده باشید که چطور مقدار ساعت تمرکز خود را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن مقدار ساعت تمرکز می‌توانید در طول دو روز به تمرین بپردازید و حواس خود را به مقدار زمانی که با تمرکز بالا مشغول تمرین هستیم باشد؛ با این راه می‌توان متوجه شد که مقدار ساعت تمرکز ما چقدر است. البته بدیهی است که این زمان هر روز یکسان نباشد اما با این حال می‌توانید یک مدت زمان میانگین را بدست آورید.

 

ساعت برتر

یکی از موارد دیگری که در تمرینات شما بسیار تاثیرگذار است، ساعت برتر شما است. منظور از ساعت برتر این است که شما در چه زمان از روز تمرین کردنتان بازدهی بیشتری دارد. بسیار مهم است که زمان تمرینات شما در ساعت برتر باشد؛ زیرا شما با آمادگی خیلی بالایی می‌توانید به تمرین بپرازید و تاثیر بهتری روی نوازندگی خود بگذارید.

حال سوال اینجا است که چطور ساعت برتر خود را پیدا کنیم؟

برای این کار شما می‌توانید در طول یک هفته در ساعات مختلفی به تمرین ساز بپردازید و به این نکته توجه کنید که در چه ساعاتی از روز آمادگی ذهنی بهتری را برای تمرین دارید. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید، یادداشت کردن تمام موارد است. در طول هفته حتما روی یک کاغذ روزها را بنویسید و موارد دیگری مانند مقدار ساعت تمرین و میزان اشتیاق برای ادامه دادن تمرینات را زیر روزهای خودش بنویسید. برای میزان اشتیاق خود می‌توانید نمره بگذارید ( برای مثال از ۱ تا ۱۰ به خود نمره بدهید). با این کار در پایان هفته شما جدولی خواهید داشت که نسبت به آن می‌توانید ساعت برتر خود را پیدا کنید.

اگر زمان تمرین خود را در ساعت برتر روز خود بگذارید، نتیجه کار بسیار درخشان‌تر و با میزان بازدهی بالاتری خواهد بود.

تمرین ساز بدون اراده بهتر است

مغز تنبل است…

تمام تصمیمات انسان توسط مغز انجام می‌شود. با توجه به این موضوع باید این مورد را در نظر بگیریم که مغز انسان خواهان راحتی مطلق است و از هرگونه کار سخت اجتناب می‌کند. با این حساب هر موقع بخواهیم تمرین ساز را آغاز کنیم، مغز ما آن را یک کار سخت برداشت کرده و ترجیح می‌دهد از آن دوری کند.

 

اما چطور می‌توانیم روی این موضوع کنترل خوبی داشته باشیم؟

برای این کار کافی است به مغز نشان دهیم که با انجام دادن این تمرین می‌تواند به یک پاداش خوب برسد. برای مثال به مغز خود بگوییم اگر الان این کار را انجام دهیم می‌توانیم بعد از آن یک پیتزای خیلی خوش طعم بخوریم. با این روش می‌توانیم به نوعی مغز خود را گول بزنیم که باید این کار را انجام دهیم تا به آن پاداش خوب برسیم.

در نظر داشته باشید پاداش‌هایی که درنظر می‌گیرید باید یک حس لذت‌بخش را برای مغز شما ایجاد کند؛ زیرا بخش احساسی مغز خیلی قدرتمندتر از بخش منطقی مغز ما است.

آقای ژان بُقوسیان (نویسنده چندین کتاب پرفروش) در کتاب بازاریابی عصبی می‌گوید:« اغلب تصمیمات ما به صورت احساسی گرفته می‌شود و سپس با استفاده از منطق توجیه می‌شود».

اگر علاقمند به دیدن فیلم هستید، شاید بهترین پاداش ممکن برای مغز شما دیدن فیلم مورد علاقه‌تان باشد.

 

برترین نوازنده

یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود شما تمرین خود را جدی بگیرید این است که احساس کنید یکی از بهترین نوازنده‌های ساز خودتان هستید و تمرینات‌تان هم باید مانند بهترین‌ها باشد. با این کار می‌توانید اثر بیشتری روی تمرکز خود موقع تمرین کردن بگذارید و آن را جدی‌تر بگیرید.

 

تمرین ساز بدون اراده بهتر است ✅

منبع :  music.khafan.company

 

🎵 قابل ذکر است که وبسایت ایزی موزیکال با در بر داشتن انواع آهنگ بی کلام ، منبع و مرجع خوبی برای تمرین خوانندگی و همچنین صداسازی و سلفژ است.
کافیست به بخش آهنگهای بی کلام این وبسایت مراجعه کنید و از بین صدها آهنگ بی کلام در سبک های مختلف، آهنگ های مورد علاقه خود را انتخاب و تهیه کنید ، و با آنها هر روز تمرین کنید ، و یا در مهمانی ها و جمع ها، هنر خود را به دیگران نشان دهید.

 

آهنگ بی کلام خوانندگان ایرانی

آهنگ بی کلام خوانندگان خارجی

انواع بیت (Beat) رپ ، ترپ ، هیپ هاپ

 

کانال تلگرام ایزی موزیکال :

Teleg Address Logo 2 تمرین ساز بدون اراده بهتر است!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *