آهنگ بی کلام

صبر کنید
دسامبر 25, 2019 تعریف انواع سبک های موسیقی

تعریف انواع سبک های موسیقی

بسیاری از سبک های مختلف موسیقی وجود دارد که در برابر تعداد زیادی از ژانرهای متفاوت قرار دارند. در طول تاریخ ، هنرمندان از سبک های مختلف تمایل دارند که با یک سبک واحد مشهور شوند. با این حال ، آنها می توانند کار موسیقی خود را در سبک های مختلفی بسازند.

درک انواع سبک موسیقی به شما در نوشتن موسیقی کمک می کند و بخش بزرگی از تکامل موسیقی شما است. حتی اگر بعضی از سبک ها را دوست ندارید ، هنوز هم مهم است که درک کنید که چه چیزی باعث می شود آنها در ایجاد صدای ویژه خود متفاوت باشند .

یادگیری در مورد انواع مختلف سبک ها شروع خوبی برای تحقیق و درک چگونگی شکل گیری سبک ها است. همچنین این یک روش عالی برای دیدن چگونگی تأثیرگذاری آنها بر فرهنگ مدرن در سراسر جهان است.

 

منظور از سبک های موسیقی چیست ؟

هنگام نگاه کردن یا گوش دادن به موسیقی ، می توانیم یک دسته بندی را بر اساس عناصر مختلف موسیقی تنظیم کنیم. به عنوان مثال ، سبک ها را می توان با استفاده از ابزارهای خاص تعریف کرد. اگر این قطعه به سبک خاصی با استفاده از سازهای ارکسترال پخش می شد ، می توانستیم آن را به عنوان موسیقی کلاسیک طبقه بندی کنیم.

به همین ترتیب ، اگر سازها گیتارهای بسیار تغییر یافته (گیتار های الکتریک و…) شده بودند ، به عنوان (راک یا متال) به انگلیسی ( rock or heavy metal ) طبقه بندی می شد. برخی ژانرها مبتنی بر سازها و زمان بندی هستند به انگلیسی (instruments and timing). موسیقی بلوز (Blues music) از یک سری الگوها استفاده می کند و توسط یک گروه موسیقی زنده سنتی با استفاده از گیتار و کیت درام نواخته می شود. به همین ترتیب ، درام و باس از bpm خیلی سریع استفاده می کند و در درجه اول الکترونیکی هستند.

سبک های مختلف موسیقی

سبک های موسیقی تعریف انواع سبک های موسیقی

تعریف انواع سبک های موسیقی

 

1 – Blues (بلوز)

بلوز در قرن نوزدهم توسعه یافت و در ابتدا توسط یک خواننده تک آواز با گیتار یا بانجو اجرا می شد. تا دهه 1960 ، بلوزها به همراه سازهای مورد استفاده (اکنون گیتارهای الکتریک ، باس و درامز) به طور قابل توجهی تکامل یافته بودند و از طریق اقیانوس اطلس به انگلستان و فراتر از آن راه یافتند.

ویژگی مشترک موسیقی Blues ، ساختار آکورد های 12 میزان است. و با 4 میزان بر روی نت پایه شروع می شود و به دنبال آن دو نت در چهارمین میزان . سپس توسط دو نوت پایه در میزان پنجم ، یک میزان 4 تایی و 2 نت پایه دیگر ادامه پیدا میکند .

 

چند نمونه از سبک بلوز

 

2 – Classical (کلاسیک)

موسیقی کلاسیک با محاسبه طیف عظیمی از زیر سبک ها ، به اکثر سبکهای ارکسترال در فاصله سالهای 1750 تا 1820 اشاره دارد. این واکنش به قوانین و محدودیت هایی که در موسیقی باروک رایج است ، پیش می رود.

برای بسیاری از افراد ، هر چیزی که قبل تر از جاز باشد کلاسیک می گویند و ممکن است از این طریق یاد شود . با این وجود وقتی وارد این ژانر شوید ، موسیقی کل جهان و طیف سبک و دسته ای خیره کننده را پیدا خواهید کرد.

تعریف انواع سبک های موسیقی

3 – Country (کانتری)

ریشه این سبک در جنوب ایالات متحده آمریکاست. به نوعی ترکیبی از سبک های مختلف است. با تأثیرپذیری از مهاجران طبقه کارگر ، نشانه های آن از قوم های ایرلندی و سلتی ، تصنیف های سنتی انگلیسی و ترانه های گاوچران گرفته می شود.

در دوره مدرن ، ژانرهای فرعی متعددی مانند country pop ، rock country و neo-country پدید آمده است.

 

چند نمونه از سبک کانتری

 

4 – Dance (دَنس)

موسیقی رقص (Dance) نوعی سبک بسیار مدرن است که می توان آن را به طور گسترده ای به عنوان موسیقی الکترونیکی نیز طبقه بندی کرد. موسیقی Dance الکترونیکی در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 90 با موسیقی دیسکو همراه بود.

اکنون این سبک تعداد زیادی از ژانرهای فرعی بسیار باورنکردنی را در خود جای داده است که برخی از آنها به اندازه ای محبوب شده اند که در نوع خود ژانرهای جداگانه ای به حساب می آیند.

تعریف انواع سبک های موسیقی

5 – Dubstep (داب اِستپ)

امروزه یکی دیگر از سبک های بوجود آمده و دوست داشتنی و برگرفته شده از سبک رقص (Dance) ، dubstep می باشد که از تکامل سبک garage و باس و درام بوجود آمده است.

در اوایل دهه 2000 با الهام گرفتن بیت باس سنگین و صدای تغییر یافته شده ای که در باس و درام استفاده می شد ، برجسته و مشهور شد.

Dubstep با ترکیب زمان بندی سبک garage و تأثیرات شهری برای ایجاد ژانری بسیار پرانرژی و محبوب در موسیقی ساخته می شود .

 

چند نمونه از سبک داب استپ

 

6 – Funk (فانک)

فانک از بیت ضرب دار هماهنگ و باس سنگین و لاین های متمایز استفاده می کند. سرچشمه این سبک از تأثیرات آمریکایی های آفریقایی است و نشانه هایی از Soul ، Jazz و R&B به خود می گیرد.

از زمان ظهور و شهرت در دهه 1960 ، تقریباً روی همه ژانرهای موسیقی رقص (دنس) و همچنین راک مدرن تأثیر گذاشت.

 

چند نمونه از سبک فانک

 

7 – Folk (فولک)

فولک ژانر بسیار سنتی است. موسیقی عامیانه سنتی به مرور زمان به صورت شفاهی منتقل می شود و اغلب نویسنده ای ندارد. با این حال ، هنوز هم میتوان هنرمندان مدرن را با آهنگ های اصلی خود به عنوان هنرمندان عامیانه معرفی کرد.

داستان پردازی یک جنبه اصلی موسیقی عامیانه است و در حالی که سبک های موسیقی در سراسر جهان متفاوت است ، این یک عنصر سازگار است.

تعریف انواع سبک های موسیقی

8 – Grunge (گرانژ)

موسیقی Grunge مبتنی بر راک و punk است و در دهه 1990 توسط گروههایی مانند Nirvana و Pearl Jam رواج یافت. اجرا در یک گروه موسیقی راک سنتی که با گیتارهای الکتریک و باس تنظیم شده بود ، گیتارهای تغییر یافته ، ویژگی اصلی یک سبک آوازی دلگیرتر و شاید یک چشم انداز منفی بیشتر از زندگی بود.

 

9 – HIP HOP (هیپ هاپ)

هیپ هاپ که اکنون یک دسته بندی موسیقی بسیار گسترده است ، ناشی از انفجار فرهنگی در ایالات متحده است. با داشتن سوابق وینیل با مخلوط کردن روی turntables و ترکیب ژانر رپ به همراه بیس لاین سنگین. هیپ هاپ اکنون از نظر تأثیر فرهنگی موسیقی در دوران مدرن بسیار چشمگیر شده است.

 

10 – Indie (ایندی)

موسیقی مستقل دیگری که از راک و پانک ساخته شده ، از هنرمندان و دسته های به اصطلاح “مستقل” است که جزئی از دستگاه اصلی صنعت موسیقی نبودند

 

11 – Jazz (جَز)

سبک Jazz به طور تاریخی در اوایل دهه 1900 در نیواورلئان پدیدار شد ، جَز ، انعطاف پذیری موسیقی را که توسط بسیاری از ژانرهای دیگر دیده نمی شود ، توصیف می کند. جَز همچنین با ترکیبی از ریتم ها و تمپو ها و همچنین تمرکز بر روی فرد نوازی (solo) ، طیف عظیمی از ساختارها و سازهای سازنده بالقوه را نیز در اختیار دارد.

بسیار دشوار است که درامز و ساز بیس و همچنین تعدادی ساز lead اعم از ساز های چوبی تا سازهای زهی را همزمان استفاده کنید.

تعریف انواع سبک های موسیقی

12 – Latin (لاتین)

موسیقی لاتین به آمریکای لاتین و تأثیر کل آمریکای جنوبی بر سبکهای مختلف اشاره دارد. موسیقی لاتین ریشه های اسپانیایی و آفریقایی دارد ، اما در قرن بیستم در ایالات متحده توسط مهاجران اسپانیایی و لاتین رواج یافت.

موسیقی لاتین بسیار مبهم و پر از انرژی ، اشتیاق، و جنجالی و حرکتی است.

 

13 – Metal (متال)

Metal زیر شاخه سبک موسیقی راک است که به خودی خود به یک ژانر تبدیل شده است و سبک های فرعی دیگر نیز بی شمار دارد . صداهای گیتار الکتریک تغییر یافته ، باس و درامز ، صدای تهاجمی “سنگین” را به آن می دهند.

سرودهای سریع و آوازهای فریاد گونه، مترادف همین سبک هستند.

 

14 – Opera (اُپرا)

اُپرا (Opera) جمع کلمه لاتینی اُپوس (Opus) به معنای «اثر» است و به نوعی باید اپرا را به طور تحت اللفظی به «آثار» ترجمه کرد.

اما اپرا به صورت کلمه مفرد مونث از آغاز قرن ۱۷ میلادی به نمایشی گفته می شد که به همراه آواز، اجرا شود.

اپرا از آغاز پیدایش، نمایش پرخرجی بود. فقط اشراف بزرگ و ثروتمند استطاعت سفارش چنین کار گرانبهایی را داشتند و به همین علت نیز اجرای یک اپرا در درجه اول، نماینده قدرت و ثروت و شخصیت فوق العاده کسی بود که آن را سفارش می داد.

تعریف انواع سبک های موسیقی

15 – Pop (پاپ)

موسیقی پاپ یا مردم پسند (Popular music) به هرنوع سبک موسیقی می گویند که در دسترس عامه مردم است و به شکل تجاری عرضه میشود.

ترانه پاپ به ترانه ای گفته می شود که مردم به زمزمه کردن و خواندن آن علاقه دارند . موسیقی پاپ از نظر تجاری موفق می باشد و سبک مورد علاقه ایستگاههای رادیویی است .

با گذشت سالها ، پاپ تقریباً همه ژانرها را احاطه کرده است.

 

16 – RAP (رپ)

گونه‌ای موسیقی کلامی و ادای گفتار با ریتم است که در دهه ۱۹۶۰ توسط سیاهپوستان آمریکایی در برانکس واقع در (نیویورک) به وجود آمد نوعی سلاح مبارزه جوانان سیاه با تبعیض‌های نژادی رایج در آن زمان بود و به همین دلیل بود که به خاطر بیان مشکلات زندگی در گِتوها (جایی برای زندگی مردمی که جزو اقلیت یک شهر به حساب می‌آیند) به موسیقی گتو نیز شهرت دارد.

گرچه همواره سیاهپوستان را صاحبان موسیقی رپ می‌دانند اما نمی‌توان از نقش آمریکایی‌های لاتینی تبار در زنده نگه داشتن و گسترش این سبک چشم پوشی کرد.

رپ در دنیای امروز از چار چوبی که آنرا منحصراً مربوط به سیاهپوستان می‌ساخت خارج شده و به یک شیوه اعتراض برای جوانان جهان تبدیل شده؛ در واقع هر جا که جوان‌ها هستند و هر کجا که نارضایتی وجود دارد رپ هم بعنوان یک شیوه اعتراض که در قالب موسیقی و در دل کلماتی که به سرعت و پشت سر هم پیاده می‌شوند نهفته‌است ٫ در آنجا حضور دارد.

 

17 – Rock (راک)

موسیقی راک یکی از گونه ها ی سبک پاپ می باشد که ابتدا با نام راک اند رول (Rock and Roll) در اوایل دهه 50 میلادی در آمریکا پایه ریزی شد سپس در قالب سبک های متفاوتی در دهه 60 در آمریکا و انگلستان بطور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفت.

همانطور که گفته شد راک ریشه در موسیقی راک اند رول دهه 40 و 50 دارد که خود این سبک تحت تاثیر فراوان بلوز ، کانتری ، ریتم قرار داشت پس می توان در سبک راک عناصری از بلوز ، جز ، کانتری و حتی موسیقی محلی و فولک را به وضوح احساس کرد.

تعریف انواع سبک های موسیقی

18 – Soul (سُول)

یکی از سبک‌های موسیقی است که خاستگاه آن کشور آمریکا است و ریشه در موسیقی کلیسایی و آر اند بی دارد.

گاهاً موسیقی سول را برخاسته از تجربیات سیاهان مهاجر به آمریکا و نوعی دگردیسی موسیقی گاسپل و آراندبی با ریتم‌های فانکی و اشعار سکولار دانسته‌ اند.

ریتم‌های گیرا که با دست زدن و حرکت‌های موزون بدن روی آن‌ها تأکید می‌شود از ویژگی‌های مهم موسیقی سول هستند. از دیگر مشخصه‌های موسیقی سول وجود بخش‌های سؤال و جواب‌گونه مابین خوانندهٔ اصلی و گروه کُر است.

 

19 – Trance (ترنس)

سبک ترنس به عنوان يك سبک ملودیک، سبكی نسبتاً آزاد در موسيقی است. يک قطعه‌ی ترنس معمولاً متشكل از يك باس لاين و درام پترن (Drum pattern) است كه غالباً داراي اسنير (snare) يا درام ضربه‌ای (kick drum roll) است. این عناصر شنیداری برای مشخص ساختن لحظات مهم و احتمالاً براي ايجاد بافت و ارتقاء ريتم است. ولی تمام موسيق‌يهای ترنس را نمي‌توان به اين صورت توصيف كرد.

ژانر ترنس مي‌تواند بسيار انرژی‌بخش يا Chill Out باشد. ترک های ترنس اغلب كوردهاي ماژور و مينور را براي ايجاد صدای اپيک مشابه با موسيقی ارگان كلاسيک با هم مي‌آميزند.

 

تعریف انواع سبک های موسیقی ✅

➖  ➖  ➖  ➖  ➖  ➖  ➖

 

باعث خوشحالی ماست که با وبسایت ایزی موزیکال همراه هستید . از بخشهای دیگر وبسایت هم دیدن کنید :

⬇   ⬇   ⬇   ⬇   ⬇   ⬇

آهنگ بی کلام خوانندگان ایرانی

آهنگ بی کلام خوانندگان خارجی

انواع بیت (Beat) رپ ، ترپ ، هیپ هاپ

آکورد و تبلچر آهنگ های ایرانی

آکورد و تبلچر آهنگ های خارجی

 

کانال تلگرام ایزی موزیکال :

Teleg Address Logo 2 تعریف انواع سبک های موسیقی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *