آهنگ بی کلام

صبر کنید
سپتامبر 17, 2019 انواع حالت های آهنگ بی کلام

انواع حالت های آهنگ بی کلام

آهنگ بی کلام دسته ای از موسیقی است که علی رقم عدم وجود صدای خواننده، حس مورد نظر نوازنده را به طور کامل در شنونده نهادینه میکند. این احساس میتواند شامل حالات مختلفی باشد .. ما در این مطلب به معرفی انواع حالت های آهنگ بی کلام میپردازیم.

 

آهنگ بی کلام آرام بخش

از جمله محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین نوع آهنگ بی کلام ، موسیقی های آرامش بخش (Relaxation Musics) می باشند. موسیقی آرامش بخش نوعی آهنگ با ریتمی آرام است که می تواند هم به صورت باکلام و هم به صورت بی کلام تولید شود. اگرچه تقریباً اغلب این نوع آهنگ ها از نوع بی کلام هستند، اما نمونه هایی نیز وجود دارند که از صداها و نواهای انسان در آن استفاده شده است. برخی از آهنگ های آرامش بخش کلیسایی نمونه هایی از این آهنگ ها هستند که تلفیقی از صدای سازها و صدای انسان هستند.

موسیقی بی کلام آرامش بخش، یک سبک مجزای موسیقی نیز به حساب می آید. برای اطلاع بیشتر از انواع سبک های آهنگ بی کلام به این مطلب مراجعه کنید.

این آهنگ ها در اکثر موارد توسط سازهای زهی و ارکسترال تهیه می شوند و البته ساز پیانو نیز نقش پر رنگی در تولید برترین آثار این دسته از موسیقی ها ایفا کرده است. در موسیقی آرام بخش از صداهای طبیعت نیز استفاده می شود و یکی از اِلمان های موسیقی آرام بخش است.

آهنگ های بی کلام آرامش بخش برای موارد گوناگونی از جمله تمرین های یوگا، استراحت، خوابیدن، مطالعه و همچنین در حین غذا خوردن در خیلی از رستوران ها استفاده می شود. و همچنین ثابت شده است که آهنگ بی کلام آرامش بخش تأثیری شگفت انگیز در رشد طبیعی و سلامت گیاهان دارند.

 

آهنگ بی کلام رمانتیک

موسیقی های رمانتیک (Romantic Music) حالتی از موسیقی های بی کلام عاشقانه و احساسی هستند. کاربرد این آهنگ های بی کلام در بسیاری از سبک های موسیقی دیده می شود. سبک رمانتیک که در بعضی منابع آن را Romance نیز می نامند، آهنگ های احساسی فیلم ها، سریال ها و همچنین دیگر آلبوم های موسیقی خوانندگان و آهنگسازان را شامل می شود.

موسیقی بی کلام رمانتیک در بسیاری از مواقع تلاقی خاصی با سبک موسیقی درام داشته و می تواند در کنار عاشقانه بودن، احساسی و غم‌انگیز نیز باشد.

 

آهنگ بی کلام حماسی

موسیقی های حماسی (Epic Music) به سبکی از آهنگ های تلفیقی اطلاق می شود که در آن‌ها ارسال پیام های حماسی‌ و قهرمانانه مطرح است. این حالت موسیقی را می توان تقریباً در تمام فیلم ها و آثار قهرمانانه مثل فیلم های سوپرقهرمانان، فیلم های جنگی، فیلم های تاریخی و … شنید.

موسیقی بی کلام حماسی از مهم‌ترین دلایل موفقیت یک فیلم در این سبک هستند. این نوع موسیقی ها که اغلب در قالب آهنگ های بی کلام تولید می شوند، توانایی این را دارند تا شنونده یا بیننده یک اثر هنری را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهند.

از موفق ترین آهنگسازان در حوزه موسیقی های حماسی می توان به رامین جوادی (Ramin Djawadi) و هانس زیمر (Hans Zimmer) اشاره کرد.

 

آهنگ بی کلام شاد

موسیقی بی کلام شاد (Happy Music) در بیشتر موارد آهنگ هایی هستند که ریتمی تند و ضرباهنگ های بیشتری در مقایسه با موسیقی های دیگر سبک ها دارند. این نوع آهنگ ها را می توان در سبک های مختلفی مشاهده کرد. همچنین باید گفت که این موسیقی ها پیشینه ای تاریخی داشته و از جمله حالات موسیقی هستند که در حال و گذشته برای مراسم شادی مورد استفاده قرار می گیرند.

آهنگ های فستیوال های جهانی و مراسم مهمانی، تولد، عروسی و … از انواع موسیقی بی کلام شاد محسوب می شوند و می توانند محرک مناسبی برای تشویق افراد به فعالیت های جسمی مثل رقص و تمرینات ورزشی باشند. اگر از علاقه مندان به موسیقی بی کلام شاد هستید ما سایت ایزی موزیکال را به شما معرفی میکنیم ، که تعداد زیادی آهنگ بی کلام در این سبک را شامل میشود.

 

آهنگ بی کلام غمناک

موسیقی بی کلام غمناک (Sad Music) و متأثرکننده از جمله موسیقی های محبوب و پرمخاطب است که حضور پر رنگی در آهنگ های بی کلام دارد. سبک موسیقی بی کلام غمناک در واقع حالتی از موسیقی های تأثیرگذار و احساسی است که تأثیر زیادی در حال و هوا یا به اصطلاح مود شنونده دارد.

اگرچه نمی توان گفت که حالت موسیقی بی کلام غمناک با سبک خاصی از موسیقی ها مرتبط است، اما درون مایه های این نوع آهنگ ها به سبک موسیقی کلاسیک شباهت زیادی دارد. پیانو و سازهای زهی پرنقش ترین آلات موسیقی در ساخت یک موسیقی غم‌انگیز هستند.

 

🎵 قابل ذکر است که وبسایت ایزی موزیکال با در بر داشتن انواع آهنگ بی کلام ، منبع و مرجع خوبی برای تمرین خوانندگی و همچنین صداسازی و سلفژ است.
کافیست به بخش آهنگهای بی کلام این وبسایت مراجعه کنید و از بین صدها آهنگ بی کلام در سبک های مختلف، آهنگ های مورد علاقه خود را انتخاب و تهیه کنید ، و با آنها هر روز تمرین کنید ، و یا در مهمانی ها و جمع ها، هنر خود را به دیگران نشان دهید.

 

آهنگ بی کلام خوانندگان ایرانی

آهنگ بی کلام خوانندگان خارجی

انواع بیت (Beat) رپ ، ترپ ، هیپ هاپ

 

کانال تلگرام ایزی موزیکال :

Teleg Address Logo 2 انواع حالت های آهنگ بی کلام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *