آهنگ بی کلام

صبر کنید
می 3, 2020 نکته های علمی سلامتی و بهداشت فردی – گوش‌ها
رژیم صدا بگیرید

با افزایش سن، استهلاک اندام شنوایی باعث ایجاد آسیب به اعصابی می‌شود که پیام‌های صوتی را از گوش داخلی به مغز می‌رسانند؛ و این آسیب باعث از دست رفتن قوه‌ی شنوایی می‌شود. با وجود این، اگر عادت کنیم صداهای زندگی‌مان را کم کنیم، قادر خواهیم بود میزان این آسیب‌ها را نیز کاهش دهیم.

 

استفاده از هدفون‌ها را به یک ساعت در روز محدود کنید، و به جای استفاده از هدفون‌های کوچکِ تو گوشی بهتر است از هدفون‌های بزرگِ رو گوشی با قابلیت حذف صداهای محیطی استفاده کنید؛ زیرا این هدفون‌ها با حذف صداهای محیط اطراف کمک می‌کنند بتوانید با صدایی کم‌تر به آهنگ‌ها یا فایل‌های صوتی‌تان گوش دهید؛ و از این طریق خطرشان برای سلامت شنوایی‌تان کم‌تر خواهد بود. هم‌چنین لازم است صدای تلویزیون یا رادیو را نیز کم‌تر کنید (به سرعت به این صدای کم عادت خواهید کرد) و در مکان‌هایی مانند کنسرت‌ها از گوش بند استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *