آهنگ بی کلام

صبر کنید
می 3, 2020 نکته های علمی سلامتی و بهداشت فردی – چشم‌ها
🔸 عینک آفتابی بزنید – حتی در زمستان

پروفسور دن رینستاین، جراح و متخصص چشم، هشدار می‌دهد: “‌هر چه بیش‌تر در طول زندگی‌تان در معرض اشعه‌های فرابنفش (UV) خورشید قرار بگیرید، خطر ایجاد آسیب غیر قابل بازگشت به شبکیه‌ی چشم‌تان بیش‌تر می‌شود؛ این مسئله می‌تواند با افزایش سن به ایجاد مشکلات بینایی از قبیل آب مروارید و تباهی لکه‌ی زرد ناشی از کهولت سن منجر شود.‌”

وی ادامه می‌دهد: “‌بنابراین هر گاه در فضاهای باز به سر می‌برید حتما از عینک‌های آفتابی استفاده کنید؛ این توصیه را حتی در ماه‌های زمستانی یا روزهای ابری نیز رعایت کنید، زیرا در این گونه شرایط نیز هم‌چنان اشعه‌ی فرابنفش (UV) وجود دارد.‌”

 

🔸 هر روز ورزش چشم انجام دهید

روش ساده‌ی زیر می‌تواند باعث ورزش دادن و تمرین ماهیچه‌های چشم‌ها و کمک به کاهش سردردهای تنشی و خستگی چشم ناشی از خیره شدن‌های طولانی به صفحه‌ی نمایشگر در طول روز شود و در نتیجه منجر به سلامتی و بهداشت فردی شما شود.

تصور کنید عدد هشت انگلیسی (8) غول پیکری در فاصله‌ی حدود ۳ متری‌تان قرار دارد. اکنون آن را نود درجه بچرخانید و آن را به صورت نماد بی‌نهایت (∞) تصور کنید؛ و خطوط این شکل را به آرامی با چشم دنبال نمایید. این کار را چند دقیقه انجام دهید و سپس، جهت حرکت چشم‌های‌تان را روی شکل عوض کنید (بر عکس بچرخانید).

 

منبع :  bazdeh.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *