آهنگ بی کلام

صبر کنید
می 3, 2020 نکته های علمی سلامتی و بهداشت فردی – مغز
🔹 دریایی شوید

پژوهشگران دریافته‌اند فقط هفته‌ای یک وعده شام حاوی ماهی‌های چرب نظیر سالمون یا خال ‌خالی که غنی از اسیدهای چرب امگا-۳  هستند، می‌تواند سرعت فرایند کوچک شدن مغز را که مسئول زوال عقل در دوران پیری است، کاهش دهد به سلامتی و بهداشت فردی شما کمک کند.

 

🔹 دوستان‌تان را در اطراف‌تان نگه دارید

بر اساس یافته‌های اخیر در مطالعه‌ای در کشور استرالیا بر روی آدم‌های صد ساله، برقراری و حفظ دوستی‌های با کیفیت یکی از رازهای کلیدی برای صد ساله شدن است. دانشمندان معتقدند دوستان با فراهم‌ کردن حمایت‌های عاطفی،‌کمک به غلبه بر استرس، و افزایش تولید هورمون‌های شیمیایی شادی بخش نظیر دوپامین و اکسی توسین باعث تقویت رشد مغز و مبارزه علیه پیری می‌شوند.

 

🔹 هر روز به دو سیب معتاد شوید

این اعتیاد به سلامتی و بهداشت فردی شما کمک خوبی می کند. طبق نتایج مطالعه‌ای که اخیرا در نشریه‌ی بیماری آلزایمر منتشر شد، مصرف سیب، به ویژه نوشیدن آب سیب، به حفظ جوانی مغزتان کمک می‌کند. پژوهشگران دریافتند تنها نوشیدن روزی دو لیوان آب سیب تشکیل پلاک‌های چسبنده را در مغز افراد مبتلا به زوال عقل کاهش می‌دهد.

 

🔹 جدول حل کنید

متخصصان ادعا می‌کنند انجام سرگرمی‌های فکری نظیر حل جدول سودوکو و جدول کلمات متقاطع می‌تواند به حفظ قدرت و چابکی مغزتان کمک کند. و به گفته‌ی دکتر گری اسمال، نویسنده‌ی کتاب “‌کتاب مقدسی درباره‌ی طول عمر‌”‌، انجام روزانه یک بازی فکری، فقط ظرف مدت سه ماه می‌تواند به یادآوری خاطرات بیش‌تری از دوران کودکی‌تان کمک کند.

 

منبع :  bazdeh.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *