آهنگ بی کلام

صبر کنید
می 24, 2020 دو مهارت ضروری برای تکنسین های صدا

دو مهارت ضروری برای تکنسین های صدا

با بررسیِ تکنسین های صدا احتمالاً دو مهارتِ مشترک در بینشان خواهید یافت :

خلاقیت و دانشِ فنی

خلاقیت یعنی خلقِ یک میکسِ عالی بدون توجه به اینکه چه چیزی از تنظیم کننده و آهنگ ساز تحویل گرفته اید. یعنی به درستی بتوانید سازها و وکال ها را جاگذاری کنید و یک موسیقیِ زنده و داینامیک بسازید.

دانشِ فنی اشاره دارد به تواناییِ تنظیمِ صدا با استفاده از Dante و اطلاع از عملکردِ کمپرسور و اینکه چه میکروفونی برای چه کانتکستی بهترین عملکرد را دارد. یک متخصص از حیثِ مهارت نباید محدودیتی برای پیاده سازی ذهنیاتِ خود داشته باشد.

چرا این دو مهارت مهم هستند و چه کنیم که بیشتر از آنها نفع ببریم؟

 

آمادگیِ همیشگی

خلاقیت و دانشِ فنی کمک می کند تا صرفنظر از شرایط همیشه آماده باشید. به عنوانِ مثال اگر احیاناً مانیتورِ تو گوشی (in-ear) کار نکرد تکنسین های صدا بدانید که چگونه اوضاع را درست کنید و به کارتان ادامه دهید. اگر دانشِ ابتدایی در مورد تجهیزاتِ صوتی داشته باشید قطعاً تکنسین های صدا خلاقیتِ بیشتری نیز خواهید داشت.

دو مهارت ضروری برای تکنسین های صدا

فرصت های شغلیِ جدید

خلاقیت و تخصص منجر به افزایشِ فرصت های شغلی می شود. یک مهندسِ کارکشتۀ صدا فرصت های شغلیِ زیادی دارد ولی یک مهندسِ صدایِ فنی فرصت های بیشتری دارد. کارفرما دنبالِ کم کردن هزینه هاست و قطعاً بین یک مهندسِ صدا که فقط کارش صداست و یک مهندسِ صدا که آشنایی فنیِ خوبی با تجهیزاتِ موسیقی دارد دومی در اولویتِ کارفرماست.

 

همه کاره بودن

داشتنِ همزمان دو مهارت این شانس را فراهم می کند تا در مواقعی که برایِ یک موقعیتِ شغلی نیرو پیدا نشود شما آن کار را بر عهده بگیرید. مثلاً اگر تکنسینِ فنیِ خوبی برای استودیو پیدا نشد به راحتی می توانند از شما کمک بگیرند. این کارها زمینه ای برای پرورشِ مهارتهای فنی است.

 

همانطور که می دانید هر کسی در مهارتی توانایی بیشتری دارد. شاید جنبه های فنی در شما قوی تر از خلاقیت در تولیدِ میکس باشد. یا بالعکس به خوبی می دانید چطور میکس کنید ولی استعدادِ زیادی در یادگرفتن کار با تجهیزات و بحث های فنی ندارید. قبل از ادامۀ بحث ابتدا باید وضعیتِ کنونی خود را بپذیرید؛ یعنی قبول کنید که در یک شاخه مهارتِ بیشتری دارید. این واقعیتی است که تنها مختصِ شما هم نیست. نکته اینجاست که صرفنظر از مهارتی که دارید فرصتهای زیادی برای تمرین وجود دارد. با وجودِ مهارتِ بالا در یک حوزه سعی کنید مهارتتان در حوزۀ دیگر را هم تقویت کنید.

 

بهبودِ خلاقیت

اگر مدام در حالِ دست و پنجه نرم کردن با جنبه های خلاقانه تان هستید احتمالاً به آن گروه آدم هایی تعلق دارید که همه چیز را سیاه و سفید یا صفر و یکی می بینند. شما انتظار دارید همه چیز طبقِ راهنما و یک دو سه جلو برود. اما خلاقیت چیزِ دیگری می گوید؛ خلاقیت یعنی تجربۀ چیزهای جدید؛ چیزهایی که ممکن است در نگاهِ اول کامل و دقیق نباشند. خلاقیت هیچ مشکلی با اشتباهاتِ احتمالی ندارد. خلاقیت یعنی شجاعت در امتحانِ چیزهای جدید.

بهترین روش برای پرورشِ خلاقیت، «خلق کردن» است. دوست دارید میکسر حرفه ای تری شوید؟ بیشتر میکس کنید. میخواهید نورپردازِ بهتری شوید؟ نورپردازی بیشتری کنید. بپذیرید که در حالِ حاضر خوب نیستید ولی قرار است بهتر شوید.

دو مهارت ضروری برای تکنسین های صدا

با درکِ پشتِ صحنۀ اتفاقات می توانید خلاقیتِ خود را بهبود دهید. در کارِ هنرمندان سَرَک بکشید و ببینید چطور آثارِ هنریِ خود را خلق می کنند. آموخته های خود را در کارهایِ جدید به کار بندید. فوتیج و کارهایِ پشت صحنۀ باندهای موسیقی را در استودیو ببینید: ترانه سرایی، خوانندگی، ضبط و اینکه اساساً یک ایده را چطور از مرحلۀ ایده به اجرا می رسانند.

برای آشنایی با یک سازمانِ خلاقیت محور توصیه می کنیم کتابِ Creativity Inc. by Ed Catmull را مطالعه کنید. همچنین خواندن Steal Like an Artist خالی از فایده نیست. بعلاوه پادکست تحت عنوانِ The Moment with Brian Kopperlman با هنرمندان، موزیسینها و سایرِ نقش های فعال در عرصۀ موسیقی گفتگو می کند و اطلاعاتِ مفیدی ارائه میدهد.

تکرار می کنیم؛ هیچ یک از ما در همۀ کارها ماهر نیستیم. مهم شروع کردن است و پذیرفتنِ اینکه در برخی از مهارت ها باید تلاشِ بیشتری کنیم.

 

بهبودِ دانشِ فنی

دست و پنجه نرم کردن با بحث های فنی نشان از بی دقتی شما در امورِ فنی است. استعدادِ شما آنجا شکوفا می شود که بتوانید چیزهای جدید را آزمایش و بررسی کنید. بهبودِ مهارتِ فنی به معنی بررسیِ دقیق تر ابزارها و نگریستن به آن ها به عنوانِ بلوک های سازنده و منابعی برای خلاقیت است. یادگیریِ مهارت های فنی به شما این امکان را می دهد تا چگونگی کار با ابزارها را بهتر بفهمید و در نهایت با دانشِ کسب شده خلاقیت بیشتری در استفاده از ابزارها داشته باشید.

برای قوی شدن این مهارت لازم است زمانِ بیشتری صرفِ پاسخ به «چگونگی» کنید. چگونه یک کمپرسور کار می کند؟ فرکانس ها و جنسِ هر یک را بشناسید. رابطۀ دانشِ فنی و گوش را بدانید. با این دانش به جایگاهِ بالاتری صعود می کنید.

دو مهارت ضروری برای تکنسین های صدا

می توانید با خواندنِ دفترچه هایِ راهنما شروع کنید. بله می دانیم که کمتر کسی سراغِ خواندن دفترچه اهنما می رود ولی اگر می خواهید جنبه های فنی را تقویت کنید باید این کار را انجام دهید. تا می توانید با عمقِ زیاد کار با نرم افزار و عملکردِ سخت افزارها را بررسی کنید. با ریز و درشتِ قابلیتها آشنا شوید. در هر نرم افزاری و در هر سخت افزاری ممکن است روش های مختلفی برای انجام یک کار وجود داشته باشد. شما سعی کنید روشِ درستِ انجام هر کار را یاد بگیرید. آموخته های خود را وارد کارهایتان کنید و از ایده های جدید لذت ببرید.

اخبارِ تکنولوژی را دنبال کنید. از نرم افزارها و سخت افزارهای جدیدی که در این عرصه تولید و به بازار عرضه شده مطلع شوید. در رویدادهایی مثل NAMM حواستان به دستاوردهای جدید باشد. ابزارها را نه فقط ابزار بلکه به عنوان راه های جدیدی برای خلقِ اثر ببینید. به عنوانِ مثال تا قبل از ظهور سنتی سایزرها، موسیقیِ الکترونیک وضعیتِ کنونی را نداشت.

با مطالعۀ مقالات و کتاب ها سعی کنید دانشِ فنیِ خود را بالا ببرید. هر چه بهتر کار با ابزار بلد باشید فرصتِ بیشتری برای شکوفاییِ خلاقیت فراهم می شود. سعی کنید خلاقیت و مهارت های فنی را توأمان با هم جلو ببرید. از هر فرصتی برای بهبودِ این مهارت ها استفاده کنید و با مطالعه و تمرین به یک تکنسینِ حرفه ای صدا تبدیل شوید.

 

دو مهارت ضروری برای تکنسین های صدا ✅

منبع :  music.khafan.company

 

🎵 قابل ذکر است که وبسایت ایزی موزیکال با در بر داشتن انواع آهنگ بی کلام ، منبع و مرجع خوبی برای تمرین خوانندگی و همچنین صداسازی و سلفژ است.
کافیست به بخش آهنگهای بی کلام این وبسایت مراجعه کنید و از بین صدها آهنگ بی کلام در سبک های مختلف، آهنگ های مورد علاقه خود را انتخاب و تهیه کنید ، و با آنها هر روز تمرین کنید ، و یا در مهمانی ها و جمع ها، هنر خود را به دیگران نشان دهید.

 

آهنگ بی کلام خوانندگان ایرانی

آهنگ بی کلام خوانندگان خارجی

انواع بیت (Beat) رپ ، ترپ ، هیپ هاپ

 

کانال تلگرام ایزی موزیکال :

Teleg Address Logo 2 دو مهارت ضروری برای تکنسین های صدا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *