آهنگ بی کلام

صبر کنید
دسامبر 25, 2019 نکاتی برای خرید گیتار مناسب

نکاتی برای خرید گیتار مناسب

خرید گیتار، یکی از دغدغه های هنرجویان موسیقی برای آموزش گیتار، است، در ادامه به توضیح هفت نکته مهم در انتخاب گیتار مناسب می پردازیم :

 

1 – سیم ها گز نزند

اگر ساختمان گیتار را بشناسید می دانید گیتار معمولا دارای ۱۲ قسمت عمودی و ۶ سیم است و کلاً تشکیل ۷۲ نت را میدهد. تمام این نت ها را با درست گرفتن انگشت دست چپ روی این ۷۲ خانه، به صدا درمی آورید. صدای حاصل باید شفاف و بدون صدای نویز گونه باشد یا اصطلاحاً گِز نزند. البته انگشت دست چپ را کاملا پشت فِرِت (خطوط فلزی جداکننده روی دسته گیتار) قرار دهید تا صدای گِز احتمالی از غلط گرفتن انگشت دست چپ شما نباشد. همچنین برای گز نزدن در شروع کار بهتر است اکشن گیتار پایین باشد. اکشن گیتار همان فاصله سیمها تا دسته گیتار است.

 

2 – دسته گیتار تاب نداشته باشد

دقت کنید دسته گیتار کاملاً صاف باشد و انحرافی نداشته باشد چرا که ناصاف بودن دسته گیتار تاثیر بدی بر روی صدای گیتار می گذارد.

 

3 – فرت ها کاملاً موازی باشند

فرِت ها در واقع نقش تقسیم بندی سیمها به فواصل زمانی مساوی را دارند. پس خیلی مهم است این خطها کاملا عمود بر دسته گیتار و در نتیجه موازی با خودشان باشند، تا فواصل زمانیِ نت ها رعایت شود.

 

4 – پشت دسته گیتار زیاد گرد نباشد

برای در دست گرفتن دسته گیتار و نواختن یک قطعه، دست چپ شما باید آزاد و راحت باشد. بیش از اندازه گرد بودن (برآمده بودن) پشت دسته گیتار باعث می شود در نواختن نتها به مشکل بر بخورید و کف دستتان درد بگیرد.

نکاتی برای خرید گیتار مناسب

5 – سردسته گیتار بدون لکه و خوردگی باشد

سردسته گیتار محل اتصالات است. جاییکه پیچ های کوک قرار می گیرند و نقش مهمی در کوک بودن گیتار دارند. پس توجه داشته باشید این قسمتِ گیتار سالم باشد.

 

6 – پل گیتار صاف و عمود باشد

سیمهای گیتار به پل ختم می شوند، پل گیتار (قسمت چوبی که روی بدنه گیتار برای نگه داشتن سیمها استفاده می شود) قسمت انتهایی سیمهاست. مهم است که پل، کاملاً صاف و عمود بر بدنه گیتار قرار گرفته باشد تا سیمها به درستی به صدا درآیند.

 

7 – قیمت گیتار، زیاد ارزان نباشد

و اما قیمت گیتار چقدر باشد؟!!! در حال حاضر ، گیتار در بازار از قیمت ۱۵۰ هزار تومان وجود دارد تا چند میلیون تومان.  برای شروع، گیتارهای بین ۴۰۰تا۷۰۰ هزار تومان که مشخصات بالا را داشته باشد، کاملاً مناسب است. اما اگر قیمت گیتار خیلی ارزان باشد (مثلا ۲۰۰ هزارتومان) یک مقدار شک کنید! البته حالا دیگر خودتان با توجه به نکات فوق می توانید بی کیفیت بودن گیتار را تشخیص دهید که معمولاً در گیتارهای ارزان قیمت مشاهده می شود.

 

نکاتی برای خرید گیتار مناسب ✅

➖  ➖  ➖  ➖  ➖  ➖  ➖

 

باعث خوشحالی ماست که با وبسایت ایزی موزیکال همراه هستید . از بخشهای دیگر وبسایت هم دیدن کنید :

⬇   ⬇   ⬇   ⬇   ⬇   ⬇

آهنگ بی کلام خوانندگان ایرانی

آهنگ بی کلام خوانندگان خارجی

انواع بیت (Beat) رپ ، ترپ ، هیپ هاپ

آکورد و تبلچر آهنگ های ایرانی

آکورد و تبلچر آهنگ های خارجی

 

کانال تلگرام ایزی موزیکال :

Teleg Address Logo 2 نکاتی برای خرید گیتار مناسب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *